خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرک آستارا:

توسعه صادرات در گیلان نیازمند حمایت بیشتر است

مدیرکل گمرک آستارا ‌ با بیان اینکه گیلان ظرفیت‌های بالایی در زمینه کشاورزی و صنایع‌ دستی دارد، گفت: توسعه صادرات در گیلان نیازمند حمایت و توجه بیشتر است.

به گزارش ایلنا از آستارا، رسول امیدی بعد از ظهر امروز در جمع تعداد کثیری از فعالان اقتصادی و بازرگانی این شهرستان بیان کرد:‌ باید در زمینه صادرات به بهترین نحو عمل کنیم تا بتوانیم پایه‌های محکمی برای اقتصاد مقاومتی به وجود آوریم.

مدیرکل گمرک آستارا تصریح کرد: باید به دنبال بازارهای میان‌مدت و بلند مدت باشیم تا صادرات را درون استان توسعه دهیم.

امیدی خاطرنشان کرد: باید اهداف صادراتی را پیگیری کرده و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از شعار زدگی پرهیز کنیم.

این مسؤول بیان کرد: ایجاد درآمد برای سازمان‌های مختلف، اشتغال به صورت مستقیم و غیر مستقیم، روان‌سازی کار واردات و صادرات و خدمات‌رسانی به تجار و بازرگانان از اهداف گمرک در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

امیدی با بیان اینکه گیلان ظرفیت‌های بالایی در زمینه کشاورزی و صنایع‌دستی دارد، گفت: توسعه صادرات در گیلان نیازمند حمایت و توجه بیشتر است.

مدیر کل گمرک آستارا شناسایی نیاز کشورهای هدف به صادرات را ضرورت دانست و یادآور شد: گسترش فرهنگ تولید صادرات‌محور، حل موانع و مشکلات مرتبط به صادرات و تسهیل روند تجارت خارجی از اهداف مهم است.

امیدی افزایش ضریب مقاومت اقتصاد کشور در برابر عوامل تضعیف‌کننده آن، را با اهمیت خواند و افزود: اگر این روند طبق یک فرآیند صحیح و دقیق و با استفاده از امکانات و ابزار مناسب انجام شود، می‌تواند به نتیجه مطلوب برسد.

کد خبر : ۳۷۶۵۹۴