خبرگزاری کار ایران

از سوی روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق گیلان؛

ساعت اوج مصرف برق اداره‌ها و سازمان‌های دولتی گیلان اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۵۹۶

مدیر روابط‌ عمومی شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: ساعت اوج مصرف اداره‌ها و سازمان‌های دولتی از ساعت 11 صبح تا 15 است.

به گزارش ایلنا از رشت، حمیدرضا حکمت صبح امروز در جلسه شرکت توزیع نیروی برق گیلان بیان کرد: به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌های برق مصرفی، ساعت اوج مصرف اداره‌ها و سازمان‌های دولتی از ساعت 11 صبح تا 15 است.

مدیر روابط‌ عمومی شرکت توزیع نیروی برق گیلان، با تصریح بر اینکه سازمان‌ها و اداره‌های دولتی در زمان استفاده از تجهیزات سرمایشی به‌ ویژه در فصل تابستان، ترموستات کولر را بین 24 تا 26 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنند، افزود: با این کار، برای خنک‌سازی و تأمین دمای مورد نیاز آسایش انسان‌ها، کولر برق کمتری مصرف می‌کند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق گیلان با تأکید بر ضرورت توجه مسئولان اداره‌ها و سازمان‌های دولتی گیلان به ساعت اوج مصرف برق، خاطرنشان کرد: کارکنان اداره‌های دولتی وسایل برقی را تنها در هنگام نیاز روشن کنند.

وی با بیان اینکه پس از پایان کار سازمان‌ها تمام وسایل برقی از جمله رایانه، اسکنر، چاپگر و ... خاموش شود، یادآور شد: برای لوازم سرمایشی نیز باید از سایبان استفاده شود تا در مقابل معرض نور مستقیم خورشید حفاظت شود.

مدیر روابط‌ عمومی شرکت توزیع نیروی برق گیلان تصریح کرد: با استفاده از ترموستات قابل برنامه‌ریزی می‌‌توان دمای هوای محل کار و زندگی را کنترل کرد.

حکمت با اشاره به اینکه در هنگام خروج موقت از محل کار در طول روز در زمان‌های کوتاه، ترموستات روی دمای بیشتر از 25 درجه سانتی‌گراد تنظیم شود، گفت: اگر خروج طولانی است حتماً ترموستات در حالتی قرار گیرد که سیستم را کاملاً خاموش کند تا در مصرف برق صرفه‌جویی شود.

وی ایجاد آسایش و رفاه بیشتر و صرفه‌جویی در هزینه‌های برق را از مزایای استفاده از ترموستات‌های قابل برنامه‌ریزی عنوان کرد.

حکمت خاطرنشان کرد: توجه به خاموش کردن فن‌های موجود در اتاق‌ها به دنبال خاموشی سیستم‌های متمرکز سرمایش امری مهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز