خبرگزاری کار ایران

امام جمعه آستارا:

پایین‌بودن فرهنگ مطالعه در کشور،‌ مناسب با هدف‌هاى ترسیم شده براى جمهورى اسلامى نیست

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۴۳۹

حجت‌الاسلام حافظ‌نیا گفت: پایین‌بودن فرهنگ مطالعه در کشور،‌ مناسب با شأن، سابقه و داعیه فرهنگى ایران و هدف‌هاى ترسیم شده براى جمهورى اسلامى نیست.

به گزارش ایلنا از آستارا، امام جمعه آستارا امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بیان کرد: دین، فرهنگ و تاریخ ما اُنس و الفتی دیرینه با کتاب و کتابخوانی دارد و معجزه پیامبر گرامی اسلام(ص) کتاب انسان‌ساز قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام حافظ‌نیا نخستین سوره‌ای که بر پیامبر اسلام نازل شد را سوره علق نامید و گفت: این سوره با کلمه اقراء آغاز  می‌شود که نشانه اهمیت بالای کتاب و کتابخوانی و لزوم توجه بیش از پیش به این مقوله است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن و اسلام، کتاب و کتابخوانی از جایگاهی بسیار ارزشمند و بزرگ برخوردار است،‌ گفت:‌ حضرت علی(ع) فرمود کسی که با کتاب آرامش می‌یابد، هرگز آسایش از او سلب نمی‌شود.

امام جمعه آستارا ادامه داد: کتاب بهترین وسیله انتقال میراث ادبی از نسلی به نسل دیگر است و به انسان‌ها کمک می‌کند تا میراث‌فرهنگی و ارزش‌های دینی و تاریخی خود را بشناسند و به آن ارج گذارند.

حافظ‌نیا خاطرنشان کرد: پایین‌بودن فرهنگ مطالعه در کشور،‌ مناسب با شأن، سابقه و داعیه فرهنگى ایران و هدف‌هاى ترسیم شده براى جمهورى اسلامى نیست.

همچنین رئیس کتابخانه‌های عمومی بندر آستارا نیز در این جلسه به برخی کاستی‌ها و مشکلات موجود در کتابخانه‌های این شهرستان اشاره کرد و خواستار تغییر محل کتابخانه عمومی لوندویل به دلیل دور بودن از محیط شهری شد.

قاسم خسروی با بیان اینکه در طول سال حدود 30 هزار نفر از اهالی شهرستان از امکانات کتابخانه‌های آستارا استفاده می‌کنند، گفت: مسؤولان نهادهای دولتی شهرستان مکان‌های بدون استفاده خود در سطح روستاهای شهرستان را برای تشکیل کتابخانه‌ در اختیار نهاد کتابخانه‌ها قرار دهند.

وی بیان داشت:‌ از طرف شهرداری بندر آستارا در یک‌دهه گذشته حدود دو میلیارد و 500 میلیون ریال به صورت نقدی و خرید تجهیزات به کتابخانه‌های شهرستان کمک شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز