خبرگزاری کار ایران

مدیر تعاون روستایی گیلان خبر داد:

توزیع بیش از 93 میلیارد ریال محصولات کشاورزی و دامی در گیلان

مدیر تعاون روستایی گیلان از توزیع بیش از 93 میلیارد ریال محصولات کشاورزی و دامی در گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، تیمور رنگیدن صبح امروز در جلسه تعاون روستایی استان بیان کرد: در اردیبهشت ماه امسال 9 هزار و 689 تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و نهاده‌ها از کشاورزان خریداری و توزیع شده است.

رنگیدن ارزش ریالی مقدار مذکور محصولات را 93 میلیارد و 567 میلیون ریال عنوان کرد و تصریح کرد: محصولات موردنظر توسط شبکه تعاون روستایی گیلان خریداری و توزیع شده است.

وی خرید 5 هزار و 934 تن محصولات را کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: 3 هزار و 755 تن پروتئین حیوانی از دامداران خریداری شده است.

رنگیدن ارزش اقتصادی خرید محصولات کشاورزی را 51 میلیارد و 306 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: ارزش اقتصادی خرید پروتئین حیوانی نیز 42 میلیارد و 261 میلیون ریال بوده است.

به گفته مدیر تعاون روستایی گیلان ، در اردیبهشت ماه امسال 3 هزار و 732 تن شیر از دامداران گیلان خریداری شده است.

رنگیدن کنسانتره دامی به میزان یک‌هزار و 114 تن، پرتقال 231 تن، ذرت و آرد ذرت 216 تن، تفاله چغندر 158 تن، سیب 130 تن، یونجه 81 تن و آرد گندم به مقدار 85 تن را از دیگر محصولات خریداری شده برشمرد.

وی مواد پروتئینی خریداری شده را شامل گوشت مرغ، ماهی، گوشت قرمز و تخم‌مرغ ذکر کرد و بیان داشت: این مقدار محصولات پروتئینی توسط شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاون کشاورزی و روستایی استان خریداری شده است.

مدیر تعاون روستایی گیلان بیشترین مقدار خرید را دو هزار و 391 تن سبوس گندم بیان کرد و گفت: در مدت مذکور جو و آرد جو به مقدار یک‌هزار و 10 تن خریداری شده است.

کد خبر : ۳۷۳۹۵۳