خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان اعلام کرد:

پرداخت غیر قانونی 800 میلیون تومان به تیم‌های فوتبال

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان گفت: حدود 800 میلیون تومان پول نقد به تیم‌های ورزشی فوتبال داده شده که برخلاف قانون است و بنده باید پاسخگوی دیوان محاسبات و سازمان بازرسی باشم.

به گزارش ایلنا از رشت، مسعود رهنما ظهر امروز در جلسه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با اشاره به اینکه به دلیل انفعالی برخورد کردن هیأت فوتبال نتوانستیم در بخش واگذاری ورزشگاه به تیم‌ها موفق شویم، تصریح کرد: کارگروهی تشکیل دادیم که اقدام‌های مذکور صورت گیرد.

وی با انتقاد از صدا و سیمای مرکز گیلان افزود: نوع سئوالی که در برنامه ورزشی مطرح شد، ارتباطی به این حوزه نداشت و ما در اداره کل ورزش و جوانان نقش نظارتی داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه این پول‌ها به غیر از سخت‌افزارهایی است که ما در اختیار تیم‌های ورزشی قرار دادیم، بیان کرد: اگر قرار است استادیوم در اختیار تیم‌های ورزشی قرار گیرد باید از آنها وجه اخذ شود.

وی بیان کرد: در گیلان تیمی مانند ملوان پنج بازیکن سرباز دارد و نیازی به پول ندارند و به دلیل سربازی در این تیم هستند.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان ادامه داد: اگر قراردادی با بازیکن می‌بندند نقش هیأت فوتبال و جایگاه اداره کل ورزش کجاست، ما هیچ دخالتی در این حوزه نداریم.

رهنما گفت: در یکی از این باشگاه‌ها قرارداد 200 میلیون تومانی با سرپرست تیم بسته شده و بیش از 80 درصد پول خود را دریافت کرده و بازیکن حتی 20 درصد پول خود را نگرفته است.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان خاطرنشان کرد: برخی همکاران که اطلاع ندارند ورزش به چه بخشی تقسیم‌بندی شده و جایگاه وزارت ورزش در حوزه ورزش حرفه‌ای چیست، اظهارنظر نکنند.

رهنما افزود: سال گذشته محجوب مالک سابق باشگاه ملوان حدود 7 میلیارد تومان برای باشگاه ملوان هزینه کرد، اما به دلیل ناسزاگویی به وی، او از این استان فرار کرد.

وی تصریح کرد: اینکه تیم ملوان ببازد و در منظریه کارناوال راه بیفتد و مسایل مختلف رخ دهد و یا چند سال پیش به دلیل حذف یک تیم رشتی تیم انزلیچی رفتاری دیگر داشته باشد، آسیبی است که باید حوزه‌های مختلف در کنار اداره کل ورزش و جوانان به آن بپردازند.

وی اظهار کرد: سال گذشته «محجوب» «مالک سابق باشگاه ملوان» حدود 7 میلیارد تومان برای باشگاه ملوان هزینه کرد، اما به دلیل ناسزاگویی به وی، او از این استان فرار کرد.

رهنما افزود: اینکه تیم ملوان ببازد و در منظریه کارناوال راه بیفتد و مسایل مختلف رخ دهد و یا چند سال پیش به دلیل حذف یک تیم رشتی تیم انزلیچی رفتاری دیگر داشته باشد، آسیبی است که باید حوزه‌های مختلف در کنار اداره کل ورزش و جوانان به آن بپردازند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که جایگاه اداره کل ورزش و جوانان را نمی‌دانند اظهارنظر نکنند، یادآور شد: برخی همکاران که اطلاع ندارند ورزش به چه بخشی تقسیم‌بندی شده و جایگاه وزارت ورزش در حوزه ورزش حرفه‌ای چیست، اظهارنظر نکنند.

کد خبر : ۳۷۱۴۴۸