خبرگزاری کار ایران

عظیم بلبل‌آبادی:

دو هزار و 618 مگاوات، ظرفیت نامی تولید نیروگاه‌های گیلان است

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۹۵۲

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان ظرفیت نامی تولید نیروگاه‌ها در این استان را حدود دو هزار و 618 مگاوات عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، عظیم بلبل‌آبادی امروز در جلسه شرکت برق منطقه‌ای گیلان ظرفیت نامی تولید نیروگاه‌ها در این استان را حدود دو هزار و 618 مگاوات عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه در بیشتر فصول سال مشکل تولید برق نداریم، افزود: مازاد انرژی تولیدی را به تهران، زنجان، مازندران و آذربایجان صادر می‌کنیم.

بلبل آبادی با بیان اینکه از طریق خطوط ارتباطی با جمهوری آذربایجان می‌توانیم به این کشور برق صادر کنیم، بیان کرد: صنعت برق گیلان حتی در مردادماه سال 94 که پیک بار یک‌هزار و 542 مگاوات بود، از نظر تولید برق مشکل نداشت و بیشتر از نیازش تولید کرد.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه سال گذشته با وجود تنگناهای موجود در پست‌ها و خطوط انتقال و فوق توزیع سرمایه‌گذاری صورت گرفت،تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر 100 میلیارد تومان از پروژه‌های بخش طرح و توسعه برق منطقه‌ای گیلان فعال شد.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان یادآور شد: گیلان دارای دو هزار و 800 کیلومتر مدار خطوط انتقال و فوق توزیع برق بوده و ظرفیت نامی ترانس‌های منصوبه در پست‌های انتقال و فوق توزیع این استان حدود 6 هزار و 700 مگاولت‌آمپر است.

وی اختصاص نقدینگی خوب برای صنعت برق گیلان را خواسته مهم در سال جاری عنوان کرد و متذکر شد: اختصاص بودجه کافی کمک می‌کند تا بتوانیم چالش‌هایی را که شبکه انتقال و فوق توزیع در مرکز و غرب استان با آن مواجه هستند را برطرف کنیم و مشکلات را به حداقل ممکن برسانیم.

وی از فعالیت 6 نیروگاه در گیلان خبر داد و افزود: سه نیروگاه شامل نیروگاه سیکل ترکیبی گیلان با ظرفیت یک‌هزار و 306 مگاوات است.

‌بلبل‌آبادی نیروگاه آبی سد منجیل با ظرفیت 87.5 مگاوات، نیروگاه بادی منجیل با ظرفیت 60.3 مگاوات و نیروگاه آبی سد تاریک با ظرفیت 3.4 مگاوات را از دیگر نیروگاه‌های گیلان برشمرد.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان ظرفیت نیروگاه پره‌سر را 968 مگاوات و نیروگاه لوشان نیز 360 مگاوات بیان کرد و اظهار کرد: این نیروگاه‌ها از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز