خبرگزاری کار ایران

در مراسم گرامیداشت نماینده فقید ولی فقیه گیلان عنوان شد

دغدغه امروز ابرقدرت‌ها ایجاد توان دفاعی در مقابل قدرت ایران است

فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم گرامیداشت نماینده فقید ولی فقیه گیلان عنوان کرد: دغدغه امروز ابرقدرت‌ها ایجاد توان دفاعی در مقابل قدرت ایران است.

به گزارش  ایلنا از رشت، سردار علی فدوی امروز در مراسم یادمان صادق احسان‌بخش نماینده فقید ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت  بیان کرد: انقلاب اسلامی بر پایه دین پیامبر (ص) بوده و این روند در حرکت 37 ساله انقلاب تجلی یافته است.

فدوی با گرامیداشت یاد آیت‌الله احسان‌بخش، یادآور شد: آیت‌الله احسان‌بخش در عملیات‌های مختلف حضور پیدا کرد و این خاطره‌ها از ذهن‌ها پاک‌شدنی نیست.

وی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال ایجاد توانمندی در منطقه برای مقابله با بازدارندگی ایران است، تصریح کرد: بودجه نظامی آمریکا در سال 2016 با بودجه نظامی تمام دنیا برابری می‌کند اما انقلاب اسلامی در صحنه جهانی به گونه‌ای عمل کرده که امروز دغدغه ابرقدرت‌ها ایجاد توان دفاعی در مقابل قدرت انقلاب اسلامی ایران است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: آمریکا برای جنگ هر کشوری نیاز به چهار الزام نظامی دارد و باید بتواند دورنمای جنگ را پیش‌بینی کند و این کشور هرگز در محاسبات خود به الزام‌های مقابله با ایران اسلامی نرسیده است.

فدوی به حضور آمریکا در خلیج فارس اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در سال 65 آمریکا با ایران به طور مستقیم وارد جنگ شد و سپاه همزمان با روز شهادت شهید خرازی به فرمان امام (ره) به دریا رفت و در اول فروردین سال 66 نخستین عملیات نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس آغاز شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه کمتر از سه ماه نیروهای آمریکایی اذعان کردند که قادر به مقابله با نیروهای سپاه نیستند، بیان داشت: در این مدت 139 عملیات از جمله پنج عملیات ویژه و 17 عملیات موشکی علیه آمریکا انجام دادیم و در 29 فروردین سال 67 آمریکا به سکوی نفتی سلمان در خلیج فارس حمله کرد.

وی اذعان داشت: نیروی دریایی سپاه در مقابل حمله آمریکا کشتی و بالگرد آنها را منهدم کرد و آمریکا در ساعت چهار بعداز ظهر اعلام کرد که اگر بخواهید درگیری را ادامه دهید به بندرعباس حمله می‌کنیم و این عملیات‌ها در 1.5 سال آخر جنگ انجام شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه آمریکا اجبار به حضور در خلیج فارس دارد، خاطرنشان کرد: ناوگان آمریکایی در خلیج فارس حضور دارند تا بر دنیا سلطه داشته باشند و اگر از آن خارج شوند کشورهای دیگر بر آمریکا غلبه می‌کنند.

وی اظهار کرد: اگر شرایطی پیش بیاید کشورهای ژاپن، آلمان، هلند و.. بتوانند از انرژی پایدار خلیج فارس برخوردار شوند علیه آمریکا سخت برخورد می‌کنند زیرا آمریکا با این کشورها سخت برخورد کرده است.

کد خبر : ۳۶۳۱۷۷