خبرگزاری کار ایران

طی سال گذشته در گیلان؛

بیش از یک هزار و 600 پرونده تخلف در بخش آرد و نان تشکیل شد

رئیـس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از تشکیل بیش از یک هزار و ۶۰۰ پرونده تخلفاتی در حوزه عرضه و توزیع گندم، سبوس، آرد و نان در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد درویش کردار امروز درجلسه شورای مدیران این سازمان بیان کرد: طی یک سال گذشته با بیش از ۲۱ هزار مورد بازرسی و نظارت بر عرضه و توزیع گندم، سبوس، آرد و نان استان، بیش از یک هزار و ۶۰۰ پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و ۳۰۷ میلیون ریال به مراجع قضایی ارسال شد.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۶ هزار مورد از این بازرسی‌ها توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان و بیش از ۴ هزار مورد توسط بازرسان اتاق اصناف، از سطح مراکز عرضه گندم، سبوس، آرد، نان و کارخانجات نان صورت گرفته است.

درویش کردار همچنین از دریافت ۲۷۴ مورد گزارش مردمی در این بخش خبر داد و افزود: با پیگیری گزارش‌ها و شکایات مردمی ۱۵۶ مورد منجر به کشف تخلف شد.

رئیـس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان بیشترین تخلفات ثبت شده در بخش آرد و نان را به ترتیب مربوط به کم فروشی، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استاندارد‌ها، عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، عرضه خارج از شبکه و گرانفروشی و... عنوان کرد.

وی افزود: سال گذشته ۲۹۶ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۱ میلیارد و ۴۹۶ میلیون ریال نیز در گیلان تشکیل شد.

درویش کردار با اشاره به بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در سطح استان در چهارچوب مبارزه با قاچاق کالا طی سال گذشته گفت: با انجام ۷ هزار و ۲۴۶ مورد بازرسی از سطح این واحد‌ها ۲۹۶ پرونده قاچاق کالا به ارزش بالغ بر یک میلیارد و ۴۹۶ میلیون ریال در گیلان تشکیل شد.

درویش کردار خاطر نشان کرد: از مجموع این بازرسی‌ها ۳ هزار و ۴۷۹ مورد در قالب گشت‌های مشترک با حضور و همکاری پلیس آگاهی، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف و... انجام شد.

وی بیشترین سهم تخلفات قاچاق کالا را مربوط به گروه لوازم آرایشی و بهداشتی عنوان کرد و افزود: ۱۳۷ پرونده قاچاق کالا مربوط به این حوزه کالایی بوده که پرونده تخلفاتی آن‌ها به ارزش کلی ۵۸۸ میلیون ریال جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تصریح کرد: پس از لوازم آرایشی و بهداشتی، کالاهای دخانی، توتون و محصولات غذایی بیشترین بخش کشف کالاهای قاچاق را به خود اختصاص دادند.

کد خبر : ۳۶۲۰۹۹