خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه آزاد رشت خبر داد:

راه‌اندازی 19 شرکت دانش‌بنیان در نقاط مختلف گیلان در سال 95

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۰۸۲

19 شرکت دانش‌بنیان در نقاط مختلف استان گیلان در سال 95 راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا فرخ‌بخت فومنی عصر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی این شهرستان بیان‌کرد: نقش نخست دانشگاه پشتیبانی از دستگاه‌ها در راستای برنامه‌های دانش‌محور است و به عنوان همکار در ساختار علمی پروژه‌ها فعالیت می‌کند.

فرخ‌بخت فومنی، کارکرد دوم دانشگاه را اقتصاد دانش‌بنیان عنوان و خاطرنشان کرد: امسال دانشگاه‌آزاد واحد رشت سیاست درآمد غیر شهریه‌ای را در برنامه دارد و 20 درصد از بودجه این دانشگاه از طریق ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در امور اقتصادی تحقق پیدا می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان دانشگاه‌آزاد واحد رشت با بیان اینکه راه‌اندازی سه شرکت دانش‌بنیان از برنامه‌های این واحد در سال 95 است، افزود: امسال راه‌اندازی 19 شرکت دانش‌بنیان در نقاط مختلف استان در جلسه هیأت امنای سازمان مرکزی دانشگاه‌آزاد گیلان به تصویب رسیده است.

وی از راه‌اندازی مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با همکاری پارک علم و فناوری گیلان به عنوان نخستین مرکز رشد در دانشگاه‌های آزاد کشور خبر داد و بیان داشت: فعالیت تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان در مرکز مذکور آغاز شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان دانشگاه‌آزاد واحد رشت، با اعلام آمادگی از فعالیت دستگاه‌های مختلف در حوزه دانش‌بنیان در مرکز رشد دانشگاه‌آزاد واحد رشت، خاطرنشان کرد: امکان فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در مرکز مذکور فراهم شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان دانشگاه‌آزاد واحد رشت اذعان داشت: آمادگی مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی که در شورای اقتصاد گیلان به تصویب برسد، را داریم.

وی به راه‌اندازی واحد گلخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اشاره کرد و یادآور شد: امسال تولید گل در گلخانه مذکور آغاز شده است.

فرخ‌بخت فومنی ادامه داد: دانشگاه آزاد می‌تواند وارد حوزه‌های اقتصادی شود و تا 35 درصد از سرمایه‌گذاری طرح‌ها را انجام دهد.

وی یکی از فعالیت‌های اقتصادی این دانشگاه را جداسازی کافئین از چای در سال 94 عنوان کرد و گفت: طرح پایلوت مذکور در دانشگاه‌آزاد واحد رشت ساخته شده، نمونه آن در مرکز رشد این دانشگاه وجود دارد و دنبال جذب سرمایه‌گذار برای تولید انبوه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز