خبرگزاری کار ایران

در سال جاری محقق می شود؛

اجرای 245 طرح گردشگری با حدود سه هزار شغل در گیلان

asdasd
کد خبر : ۳۵۹۹۰۶

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از اجرای 245 طرح گردشگری در بخش‌های مختلف طی سال جاری خبر داد و گفت: اجرای این طرح‌ها حدود 3 هزار شغل در گیلان ایجاد می‌کند.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا علیزاده ظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان بیان کرد: امسال بیش از 245 طرح در گیلان با حدود سه هزار شغل اجرایی می‌شود.

علیزاده خاطرنشان کرد: 68 طرح مجتمع گردشگری با یک‌هزار و 431 اشتغال، 65 طرح واحد پذیرایی و سفره‌خانه با 216 اشتغال، 20 طرح مهمانپذیر با 33 اشتغال، هفت هتل‌آپارتمان با 60 اشتغال و... از جمله طرح‌های قابل اجرا در سال جاری است.

وی ساخت، تکمیل، تجهیز و توسعه 59 هتل را در قالب طرح‌های مذکور عنوان کرد و بیان داشت: با اتمام این هتل‌ها یک‌هزار و 227 شغل ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: اگر بانک‌ها حمایت تسهیلاتی نداشته باشند سرمایه‌گذاران نمی‌توانند طرح‌های نیمه‌تمام که از 25 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و بانک اطلاعاتی آنها موجود است را تکمیل و تجهیز کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان افزود: از مجموع طرح‌های احداثی 39 هتل، 55 مجتمع و 114 واحد پذیرایی و سفره‌خانه سنتی و هتل‌آپارتمان،یک‌مهمانپذیر،خانه‌مسافر، دفاتر خدماتی، مجموعه تفریحی و... هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع 114 طرح گردشگری استان احداثی است، یادآور شد: با اجرای این طرح‌ها دو هزار و 500 شغل ایجاد می‌شود.

علیزاده بخشی از فعالیت‌ها را متمرکز در حوزه صنایع‌دستی عنوان کرد و گفت: سال گذشته در توزیع فعالیت‌های استانی بر اساس اعتبارات پیش‌بینی شده در بانک ملی، رفاه و صندوق کارآفرینی امید، 500 شغل ایجاد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان متذکر شد: سهم این صندوق دو میلیارد تومان اعتبار بود که 102 طرح معرفی شد و 200 فرصت شغلی ایجاد می‌شد که 33 طرح منجر به دریافت 680 میلیون تومان شد.

وی اذعان داشت: بر اساس اعتبارات مصوب بانک ملی با 780 میلیون تومان 186 طرح حوزه مشاغل خانگی معرفی شد که 112 طرح منجر به دریافت حدود 500 میلیون تومان اعتبار شد که مشاغل خانگی ایجاد کرد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، در بانک رفاه با حدود 280 میلیون تومان 66 طرح در حوزه صنایع‌دستی و مشاغل خانگی معرفی شد که 37 طرح منجر به دریافت حدود 165 میلیون تومان شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز