خبرگزاری کار ایران

نخستین مرکز فراگیر کانون گیلان در رشت افتتاح می‌شود

اولین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری گیلان، ویژه کودکان و نوجوانان دارای نیاز‌های ویژه در رشت گشایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان،  امروز مرکز فراگیر کانون گیلان به منظور ارایه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان دارای نیاز‌های ویژه ( کم بینا، نابینا و کم‌توان جسمی حرکتی) و با هدف عدالت‌محوری و بهره‌مندی تمامی کودکان ایرانی برنامه‌های کانون در رشت راه‌اندازی می‌شود.

بر همین اساس ‌و در راستای هم‌افزایی و استفاده از قابلیت‌های استانی، علی پورحسن مدیر کل کانون،           یونس رنجکش مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و محمد رضا پارسی مدیر کل بهزیستی استان گیلان در مرکز فرهنگی هنری شماره 3 رشت حضور یافتند و زمینه‌های راه‌اندازی از این مرکز را مورد بررسی قرار دادند.

طی این بازدید علی پورحسن مدیر کل کانون گیلان به تلاش‌های مجموعه‌ی کانون پرورش فکری در جهت افزایش امکانات و فضا‌های آموزشی اشاره کرد و رایزنی با مسوولان استانی را از جمله‌ این برنامه‌ها برشمرد.

وی با بیان این‌که توجه به تمامی مخاطبان از جمله اهدافی است که از سوی کانون دنبال می شود  اظهار داشت: ارایه‌ی خدمات به کودکان و نوجوانان دارای نیاز‌های ویژه نیز برهمین اساس مد نظر قرار دارد و  مراکز فراگیرافزون‌بر فراهم‌آوردن تجهیزات ویژه و اجرای فعالیت‌های متناسب با نیاز‌های این گروه از مخاطبان، افزایش اعتماد به نفس و پدید آوردن فرصت پذیرش اجتماعی آنان از سوی دیگر هم‌سالان را موجب می‌شود.

پورحسن در ادامه به راه‌های تامین بودجه  کانون  اشاره کرد و هم‌افزایی و بهره‌گیری از توانمندی دستگاه‌های فعال در حوزه‌ی کودک و نوجوان را به موازات استفاده از دانش و آگاهی کارکنان کانون پرورش فکری از اولویت‌ها و اهداف پیش‌رو  دانست.

یونس رنجکش، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان نیز در این دیدار ضمن استقبال از گسترش فضا‌های آموزشی و افزایش گستره‌ی مخاطبان کانون، لزوم استفاده بهینه از امکانات آموزشی  موجود را مورد تاکید قرارداد و تصریح کرد: نیاز سنجی و پیگیری نیاز‌های کودک محور کانون پرورش فکری از جمله اولویت‌هایی است که از سوی مسوولان  استان دنبال می‌شود.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان در ادامه به گشایش نخستین مرکز فراگیر کانون در گیلان اشاره و بر فراهم‌آوردن بستر‌های مناسب جهت تعامل و ارتباط افزون‌تر میان دستگاه‌ها با محوریت استانداری  تاکید کرد.

 محمدرضا پارسی مدیر کل بهزیستی استان گیلان نیز به اهمیت راه‌اندازی مرکز فراگیر کانون پرورش فکری پرداخت و از تامین بخشی از بودجه مورد نیاز جهت تجهیز این مرکز خبر داد.

پارسی با بیان اینکه شکل‌گیری این مرکز دررشت می تواند الگویی مناسب برای سایر مراکز باشد تصریح کرد: همراهی با کانون برای تامین منابع، هم‌چنین ارایه‌ی مشاوره جهت مناسب سازی فضای آموزشی متناسب‌ با نیاز‌های فراگیران از جمله فرصت‌هایی است که می تواند  از سوی اداره کل بهزیستی در اختیار کانون قرار گیرد.

کد خبر : ۳۵۹۲۴۹