خبرگزاری کار ایران

رئیس شبکه دامپزشکی تالش خبر داد:

کشف 850 کیلو فرآورده خام دامی آلوده در تالش

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۵۹۳

رئیس شبکه دامپزشکی تالش گفت: در طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه نوروز امسال، بالغ بر 270 مورد بازرسی از مراکز انجام شد که در این بین 850 کیلو انواع فرآورده خامی دامی آلوده و فاسد کشف و ضبط و 34 پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع شد.

به گزارش ایلنا از تالش، نوید صفرزاده صبح امروز در جریان بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان بیان کرد: نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده خام دامی جزو وظایف حاکمیتی سازمان دامپزشکی است.

رئیس شبکه دامپزشکی تالش خاطر نشان کرد: در ایام خاصی از سال مانند نوروز به دلیل افزایش مصرف و رشد تقاضای مواد غذایی از نوع فرآورده‌های خام دامی به عنوان سهم اصلی و مهم سبد غذایی خانوار، بازرسی بهداشتی از مراکز تولید و استحصال و عرضه این نوع مواد غذایی نیز افزایش می‌یابد.

صفرزاده تصریح کرد: نظارت بر قصابی‌ها، مراکز عرضه گوشت مرغ و ماهی، رستوران‌ها و دیگر مراکز طبخ مواد غذایی با منشأ دامی در تالش در راستای وظایف حاکمیتی سازمان دامپزشکی کشور صورت گرفته است.

این مسئول نظارت بر تولید، استحصال، حمل، توزیع و عرضه دام و فرآورده‌های خام دامی را به‌عهده دامپزشکی دانست که در طول سال به صورت مستمر انجام می‌شود.

به گفته وی، طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز از 25 اسفند سال گذشته تا 14 فروردین جاری همزمان با آغاز سفرهای نوروزی در تالش به اجرا درآمد.

وی متذکر شد: در طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه نوروز امسال، بالغ بر 270 مورد بازرسی از مراکز مذکور انجام شد که در این بین 850 کیلو انواع فرآورده خامی دامی آلوده و فاسد کشف و ضبط و 34 پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع شد.

صفرزاده اذعان داشت: شبکه دامپزشکی تالش در قالب دو تیم بازرسی سیار و یک تیم ثابت ستادی که در محل شبکه دامپزشکی تالش مستقر بود، در ساعت اداری و غیر اداری و روزهای تعطیل به صورت مستمر از مراکز مذکور بازرسی بهداشتی به عمل آورد تا مردم و شهروندان با خیالی آسوده و اطمینانی کامل از امنیت غذایی ایجاد شده اقدام به تهیه مواد غذایی کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی تالش از همکاری مردم و شهروندان که با اطلاع‌رسانی به موقع خود به سامانه 1512 دامپزشکی، کمک موثری بوده‌اند قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز