خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد:

یک‌هزار و 100 طرح نیمه تمام صنعتی درگیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: گیلان یک‌هزار و 100 طرح نیمه تمام صنعتی دارد.

به گزارش ایلنا از صومعه‌سرا، علی منتظری بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از واحدهای تولیدی این شهرستان با اشاره به وضعیت واحدهای صنعتی گیلان در سال 94 بیان کرد: سال گذشته 300 واحدی تولیدی متقاضی 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات بودند.

منتظری با بیان اینکه تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی در سال گذشته بسیار پایین بود، گفت: اثری از پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی استان مشاهده نکردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تقاضای تسهیلات 105 طرح صنعتی را یک‌هزار میلیارد تومان برای سرمایه ثابت عنوان کرد و خاطرنشان کرد: 50 طرح تولیدی جدید متقاضی یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات هستند.

وی 60 درصد از ظرفیت واحدهای تولیدی گیلان را خالی دانست و بیان کرد: یک‌هزار و 100 طرح نیمه تمام صنعتی در استان داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، با تأکید براینکه زمینه در کنار همدیگر بودن صنعت و بازرگانی باید فراهم شود، تصریح کرد: آسیب‌ها نباید متوجه جامعه شود و مردم حق دارند مطالبات خود را دریافت کنند.

منتظری روند سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت استان را مثبت دانست و افزود: وجود منطقه آزاد انزلی، آزادراه قزوین ـ رشت و راه‌آهن در حال احداث قزوین ـ رشت ـ بندر انزلی در جذب سرمایه‌گذاران تاثیرگذار است.

منتظری به برگزاری 26 جلسه رفع موانع تولید در سال 94 در گیلان اشاره کرد و گفت: 405 مصوبه برای برطرف کردن مشکل واحدهای تولیدی در استان داشتیم ضمن اینکه 48 درصد از مشکلات در حوزه بانکی است.

وی ایجاد فضای بهبود کسب و کار را نشان‌دهنده ارتقای فعالیت‌ها در گیلان ذکر کرد و یادآور شد: بیشترین فعالیت‌ها در حوزه سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان است.

وی خواستار بررسی مکان‌های قابل برداشت مصالح ساختمانی در رودخانه‌ها شد و ادامه داد: بیان مطالب در رسانه‌ها موجب برطرف کردن مشکلات می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه سهم گیلان از منابع معدنی کم است، بیان داشت: به دلیل نیاز استان به مصالح ساختمانی، پروژه‌های بسیاری در عرصه معدنی در حال انجام است.

کد خبر : ۳۵۸۴۵۹