خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی گیلان خبر داد:

برگزاری همایش منابع طبیعی و رسانه در رشت

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۲۲۹

مدیرکل منابع طبیعی گیلان گفت: رسانه‌ها در امر فرهنگ‌سازی منابع طبیعی و حفاظت از آن نقش مهمی دارند.

به گزارش ایلنا از رشت، زارع مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان پیش از ظهر امروز در همایش منابع طبیعی و رسانه حفاظت از منابع ملی و طبیعی جنگل‌ها و مراتع را از وظایف مهم اداره‌های منابع طبیعی عنوان کرد.

زارع وجود جنگل‌های هیرکانی در گیلان را یکی از منحصر به‌فردترین نوع جنگل‌های دنیا دانست و گفت: گیلان از داشتن این موهبت برخوردار است و باید در حفظ جنگل‌ها تلاش مضاعف شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان فرهنگ‌سازی منابع طبیعی را امری ضروری دانست و تصریح کرد: رسانه‌ها در امر فرهنگ‌سازی منابع طبیعی و حفاظت از آن نقش مهمی دارند.

وی اراضی جنگلی، ساحلی، مرتع و... این استان را یک‌میلیون و 17 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: گیلان دارای بیش از 564 هزار هکتار جنگل است.

زارع با بیان اینکه گیلان دارای 267 هزار هکتار مرتع و 220 هزار هکتار اراضی کشاورزی است، بیان کرد: گیلان دارای سه قسم آب و هوای معتدل و مرطوب در مناطق جلگه‌ای و کوهپایه‌ای و پایین بند، آب و هوای کوهستانی در مناطق ییلاقی و مرتعی و بالابند کوهستانی و آب و هوای نیمه خشک و مدیترانه‌ای از رستم‌آباد تا لوشان است.

وی درباره کنترل قاچاق چوب‌های جنگلی متذکر شد: امسال نسبت به سال گذشته در بحث کنترل قاچاق چوب روند کاهشی داشتیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان به برنامه‌های هفته منابع طبیعی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: بازدید از عرصه‌های مشارکتی، کاشت نهال در شهرک‌های‌صنعتی، بازدید از توانمندی‌ تحقیقاتی‌منابع طبیعی و... از جمله برنامه‌های این هفته است.

فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در مراسم مذکور با مهم دانستن حفظ منابع طبیعی، نقش رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی در این زمینه را پررنگ‌ خواند.

زارع از کاهش حدود 15 درصدی تخریب اراضی ملی و قاچاق در سال جاری نسبت به سال گذشته در گیلان خبر داد و یادآور شد: آزادسازی بالغ بر 400 هکتار اراضی ساحلی در گیلان از دیگر اقدام‌ها بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز