خبرگزاری کار ایران

آغاز برنامه های دهه فجر در گیلان؛

به صدا در آمدن زنگ انقلاب در مدارس سراسر گیلان

همزمان با سراسر کشور تمامی شهرستان‌های گیلان نیز با به صدا درآوردن زنگ انقلاب در مدارس برنامه های دهه مبارکه فجر را آغاز کردند. رژه موتور سواران در رشت

به گزارش ایلنا، صبح امروز استاندار گیلان و فرمانداران تمامی شهرستان‌های استان به همراه مسئولان و جمعی از خانواده های شهداء در مدارس هر شهر حضور یافته و در جمع دانش آموزان با به صدا درآوردن زنگ انقلاب برنامه‌های این دهه را در آغاز کردند.

گلباران مزار شهدای رشت با حضور استاندار گیلان
صبح امروز گلباران مزار شهدای رشت با حضور استاندار و جمعی از مدیران کل و فرماندار رشت و روسای ادارات و خانواده های شهدا و ایثارگران برگزار شد.

حاضرین با گلباران و عطر افشانی مزار شهدای انقلاب اسلامی در گلزار شهدای رشت یاد و خاطره این شهیدان والا مقام را گرامی داشته و با آنان تجدید میثاق کردند.

استاندارگیلان در گلزار شهدای رشت، انقلاب اسلامی را متکی به رای مردم دانست و افزود: حضور و انتخاب مردم به تأسی از کلام‌الله مجید نگه‌دار انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه تمام تغییرات و اندیشه‌های تحولی با حضور مردم شکل می‌گیرد، تصریح کرد: حضور مردم تجلی‌بخش آیه قرآن است.

استاندار گیلان با قدردانی از دیپلماسی دولت تدبیر و امید، یادآور شد: مردم امیدوارتر و شاداب‌تر از گذشته در صحنه حضور دارند و تلاش ما این است که بتوانیم امکانات رفاهی و معیشتی مردم در عرصه‌های مختلف را فراهم کنیم.

نجفی در ادامه از افتتاح یک‌هزار و 71 پروژه در زمینه‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری، شیلات، آب‌رسانی، برق‌رسانی، آسفالت راه روستایی و شهری، حمل و نقل و مسکن مهر همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در گیلان خبر داد و اظهار کرد: پروژه‌های مذکور با اعتبار یک‌هزار و 790 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به آغاز سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: تدبیر و اندیشه بلندآوازه رئیس جمهور موجب شده، دنیا نگاه جدیدی به انقلاب اسلامی داشته باشد و این امر با هدایت مقام معظم رهبری و حضور مردم در عرصه‌های مختلف به‌بار نشسته است.

استاندار گیلان با اشاره به اجرای یک‌هزار و 500 برنامه فرهنگی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در استان، بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، هنری و علمی در قالب جشنواره‌های مختلف برگزار می‌شود.

نجفی انقلاب اسلامی را مزین به نام امام (ره) ذکر کرد و گفت: تمام تحول‌ها از اندیشه و رهبری امام (ره) متجلی شده و امروز با پشتوانه عالمانه و خردمندانه مقام معظم رهبری تداوم پیدا کرده است.

وی یک‌هزار میلیارد تومان از پروژه‌های افتتاحی دهه فجر گیلان را مربوط به بخش‌خصوصی عنوان کرد و افزود: 2 هزار و 328 شغل با افتتاح طرح‌های مذکور در استان ایجاد می‌شود.

برگزاری مراسم نمادین ورود امام در فرودگاه رشت
مراسم ورود نمادین حضرت امام(ره) بعنوان اولین برنامه و آغاز دهه فجر گیلان با حضور مسئولان در فرودگاه سردارجنگل رشت برگزار شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، در این مراسم جامعه را قبل از انقلاب اسلامی دور از اراده انسانی و معنویت خواند و بیان کرد: ملت ایران دهه فجر انقلاب اسلامی را عیدی بزرگ و مبارک برای خود به حساب می‌آورد.

مجتبی اشجری، ملت ایران را قبل از پیروزی انقلاب اسلامی زیر سیطره بیگانگان و مستکبران عنوان کرد و گفت: رهبری داهیانه و عزت‌مدار، احیای ارزش‌های اخلاقی و معنوی، مخالفت با ظلم و قدرت‌های ظالم، مردمی بودن بیداری اسلامی در جهان، کسب استقلال کامل در تمام عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی، حمایت از طبقه‌های محروم و ارائه اسلام ناب از ویژگی‌های انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که این انقلاب را منحصر به‌فرد کرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، هدف دشمنان را ایجاد یأس و ناامیدی مردم نسبت به نظام و خارج کردن مردم از انقلاب اسلامی ذکر کرد و یادآور شد: آنها که در داخل موجب ناامیدی مردم می‌شوند، با قلم و رفتار خود بستر دلسردی مردم را فراهم کرده و مسیر دشمن را ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه با نگاهی به گذشته می‌توانیم قدردان نعمت بزرگ انقلاب اسلامی باشیم، خاطرنشان کرد: اینکه بدانیم در گذشته چه وضعیتی داشتیم و اکنون در کدام جایگاه قرار داریم، حائز اهمیت است.

رژه موتور سواران در رشت
لحظاتی پیش همزمان با آغاز دهه مبارکه فجر، موتور سوران بسیجی در شهر رشت اقدام به برگزاری رژه موتوری کردند.

سردار محمد عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان در این برنامه گفت: امام (ره) گفتمان جدید ستیز با سلطه را به مردم ایران آموخت و این امر توانست تمام ملت‌ها را بیدار کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان، دهه فجر را یادآور رشادت ملت بزرگ ایران به‌ویژه شهدا خواند و بیان کرد: امروز برای استمرار انقلاب اسلامی ملت ایران در صف نخست مبارزه قرار دارد و تلاش می‌کند به مقصد اصلی که تمدن اسلامی است، برسد.

عبدالله پور با بیان اینکه طبق فرموده امام (ره) انقلاب کردیم تا بیداری اسلامی اتفاق بیفتد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی برای وصل شدن به انقلاب امام مهدی (عج) تحقق پیدا کرده است.

وی در ادامه به برنامه‌های بزرگداشت دهه مبارک فجر در راستای نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان در سال 95 اشاره کرد و گفت: نخستین روز از دهه مبارک فجر«انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره)، ولایت فقیه» نامگذاری شده است.

کد خبر : ۳۴۳۱۳۶