خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت عنوان کرد:

تلاش در جهت پاسداشت یاد شهدا و ترویج فرهنگ شهادت

asdasd
کد خبر : ۳۴۱۴۷۱

برگزاری کنگره شهدا در استان باید الگویی مناسب در سطح کشور باشد تا پاسداشت خون تمام کسانی که زندگی خود را برای نظام گذاشتند گرامی نگه داشته شود .

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت  در خصوص برگزاری نخستین کنگره ۸ هزار شهید استان اظهار داشت: وظیفه شهرداری درکمیته فضاسازی، تولید محتوا و اجرای درست برای ترویج فرهنگ شهدا است.

وی در ادامه گفت : پیرو جلسات گذشته ، شهرداری رشت برنامه‌های متنوعی را در این خصوص در دست اجرا دارد و در بحث ساماندهی تابلوهای در اختیار سازمان‌ها و نیز نامگذاری کوچه‌ها مزین به نام مبارک شهدای شهر رشت  و نصب تابلو های آنها ، در یک زمان بندی مشخص در کوتاه‌ترین زمان‌بندی ممکن انجام می پذیرد .

در این جلسه دبیر ستاد کنگره ۸ هزار شهید پیرامون اقدامات اولیه برگزاری این کنگره یاد آور شد : باید با برنامه ریزی و فضاسازی با شکوه‌تر ، شهر را به گونه ای که تداعی گر زمان ابتدای انقلاب و دفاع مقدس باشد ، جلوه کنیم .

وی بیان کرد: معروفیت استان گیلان به واسطه ۸ هزار شهید دفاع مقدس است که به عنوان نمادی برای نسل‌های آینده به یادگار مانده است.

وی در ادامه از مصوبات این کنگره به برگزاری دعای کمیل در ۱۸ شهرستان استان گیلان با محوریت کنگره ۸ هزار شهید ، چاپ بنر ۲۲ هزار شهید با موضوعیت شهادت و خانواده شهدا، نقاشی دیواری متناسب با این ایام، ساخت ماکت تانک–هواپیما و نصب آن در میادین شهری، تهیه و نصب ۸ هزار پرچم قرمز و فضا سازی قسمتی از شهر با نمایشگاهی از یادبود شهدای ترور پرداخت .

مهدوی فرماندار رشت نیز در این نشست ضمن بزرگداشت ساحت مقدس شهیدان علی الخصوص شهدای استان گیلان افزود : گرامیداشت یاد آنها کمتر از شهادت نیست، عملاً سیره عملی و نماد انقلاب ، شهدای گرانقدر اسلام به عنوان یکی از نمادهای تربیت بزرگ انسانی است .

 وی همچنین افزود : همواره گرامیداشت ۸ هزار شهید به دفاع از ارزش های اسلامی ما کمک شایانی می کند .

وی تاکید کرد : در  فضاسازی کوی و برزن به گونه ای ویژه باید به گرامیداشت شهدا پرداخته شود و هدف اصلی همه دستگاه‌ها باید شور و نشاطی باشد که شهدا داشته اند و یاد حضور آنان در فضای گیلان عطر آگین شود.

همچنین در این نشست رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا با بیان اینکه ما هرچه داریم از شهداست، تصریح کرد : ما باید مشارکت مردمی را توسط محله محوری افزایش دهیم و ظرفیت های موجود در میادین و محلات را برای برگزاری هر چه باشکوه تر بهره مند سازیم .

وی در ادامه خاطر نشان کرد : برگزاری کنگره در استان باید به گونه ایی عالی و الگویی مناسب در سطح کشور باشد تا پاس داشت خون تمام کسانی که زندگی خود را برای نظام گذاشتند گرامی نگه داشته شود . 

رئیس‌کمیسیون‌فرهنگی‌اجتماعی شورا افزود: کوچه‌های زیادی‌شناسایی شده‌و هرکوچه به نام شهدای گرانقدر نامگذاری خواهد شد .

بشر دانش مدیر عامل سازمان زیبا سازی با اشاره به بزرگداشت مقام شامخ شهیدان افزود : سازمان زیباسازی ساخت المان‌هایی در معابر اصلی شهر، تبلیغات محیطی و برگزاری بزرگترین نقاشی دیواری در سطح شهر را در دستور کار خود دارد.  

قانع مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری نیز در خصوص برنامه های کنگره ۸ هزار شهید دفاع مقدس در حوزه فضاسازی محلات به برنامه های پیشنهادی انجمن ها و با مشارکت مساجد و هیات‌ها اشاره کرد و گفت: از آن جمله می توان به  بازسازی صحنه وداع شهیدان ، بازسازی کمک های مردمی هزار کامیون ، بازسازی عملیات کربلای ۵ ، صحنه های به شهادت رسیدن شهدا اشاره کرد . 

وی همچنین به ارائه برنامه هایی با مشارکت کار گروه‌ها از جمله کار گروه شعر، قرآن و عترت ، فیلم و عکس سینمای دیجیتال ، موسیقی، کار گروه شهادت و ایثار و ایجاد نمایشگاه‌های حجمی و نمایش خیابانی و صحنه‌ایی پرداخت .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز