خبرگزاری کار ایران

فرماندار رودبار عنوان کرد:

پیروزی انقلاب با سه عنصر دین، مردم و رهبری به ثمر رسید

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۹۲۰

حضور و همراهی زنان و مادران سلحشور و قهرمان که دوشادوش مردان در جو اختناق پهلوی به مبارزه پرداختند ، بستر مناسبی را برای پیروزی انقلاب فراهم کرد .

سیدمحمد احمدی فرماندار رودبار در نشست کمیته بانوان این شهرستان ظهر امروز اظهار کرد: کمک، همراهی و مساعدت حضرت خدیجه (س) با رسول مکرم اسلام در ابتدای رسالت گام بلندی برای استقرار ایدئولوژی توحیدی در شبه جزیره عربستان بود که در عصر جاهلیت و شرک خود چندان اهمیت و ارزشی برای زنان قائل نبودند.

احمدی، دخت نبی مکرم اسلام را که برای حضرت ختمی مرتبت همانند مادر بود یکی دیگر از زنان برجسته تاریخ  اسلام دانست که با ظرافت تمام هم عامل به احکام و دستورات دین مبین اسلام بود و هم در هدایت و راهنمایی مردم و دفاع از ولایت بسان کوه استوار و مصمم بود.

وی قیام خونین و سرنوشت ساز عاشورا را مطلع احیای اسلام واقعی و ناب برشمرد و تصریح کرد: حضرت زینب(س) به رغم تمام مصیبت‌ها و آلام سنگین و جانفرسا ، رسالت تبیین این قیام و رسوایی خاندان ظلم و جور را در کاخ زر و زور و تزویر همراه با امام عصر خویش به مطلوب ترین شیوه و بدون کمترین واهمه ای به انجام رساند.

فرماندار ، پیروزی انقلاب اسلامی را که با سه عنصر دین، مردم و رهبری به ثمر رسید یاد آور شد و گفت: حضور و همراهی زنان و مادران سلحشور و قهرمان که دوشادوش مردان در جو اختناق پهلوی به مبارزه پرداختند، بستر مناسبی را برای پیروزی انقلاب فراهم کرد .  

احمدی تمام موفقیت های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ،تحریم اقتصادی ، راهپیمایی‌ها ، سازندگی ها و کسب مدارج علمی ، پژوهشی و ورزشی را بدون نقش آفرینی زنان و بانوان ناممکن دانست و خاطر نشان کرد : این قشر در چارچوب تعالیم و آموزه های متعالی اسلام ، نمونه ای از زنان موفق را برای جهان امروز هویدا نموده اند.

وی با اشاره به برگزاری 33 انتخابات در طول 37 سال انقلاب اسلامی اظهار کرد : در این نظام مردمسالار دینی که مردم در تعیین سرنوشت خود تصمیم گیر هستند ، در چارچوب موازین قانونی هم فضای رقابتی سالم برای داوطلبان زن پیش بینی شده است و هم زمینه مشارکت آگاهانه و آزادانه آنها فراهم شده است.

فرماندار اظهار امیدواری کرد : در هفتم اسفند ماه امسال نیز زنان واجد شرایط رأی دادن دوشادوش مردان ، با مشارکت حماسی و گسترده در انتخابات برگ زرین دیگری در تاریخ پرافتخار انقلاب و ایران اسلامی می آفرینند.

احمدی همچنین حضور پرشور زنان و بانوان را در برنامه ها و جشن های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران خواستار شد و تأکید کرد : با پیش بینی و اجرای برنامه های خلاقانه ، نوین و ابتکاری نسبت به تبیین چرایی پیروزی انقلاب ،  و ماهیت استبدادی و وابسته رژیم شاهنشاهی و افتخارات نظام اسلامی در تمام زمینه ها اهتمام ورزیم.

وی با اشاره به برگزاری یادواره 8000 شهید استان گیلان تصریح کرد : زنان و بانوان و فرهیختگان شهرستان با مدد صاحبنظران و نهادهای متولی بویژه مادران ، همسران و خانواده های معظم شهداء در احیاء یاد و نام اسطوره های ایران اسلامی که کیان ، استقلال ، عزت و اقتدار آن را با نثار خون مطهرشان از گزند معاندان حفظ و حراست کردند ، اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز