خبرگزاری کار ایران

معاون استاندارگیلان

سیاست دولت تدبیر و امید ارائه گزارش‌های صحیح است

براساس فراخوان این جشنواره، دستگاه‎های اجرایی حداکثر تا تاریخ 15 آذر 1394 فرصت داشتند تا آمادگی خود را به طور رسمی به دبیرخانه مستقر در استانداری اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان در مراسم افتتاحیه جشنواره «شناسایی الگوهای برتر ارایه گزارش و مستندسازی عملکرد دستگاه‌­های اجرایی استان گیلان» که ظهر امروز برگزار شد گفت: امروز گزارشی برای نخبگان و آحاد جامعه قابل باور است که مستدل، منطقی و قابل دفاع باشد.

 محمدحسین اصغریان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره که به عنوان یک حرکت خلاقانه در استان گیلان شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: این اقدام بدیع می تواند زمینه شکل گیری روشی موثر برای مستندسازی و ارایه گزارش عملکرد را در استان فراهم نماید. وی مستندسازی ارائه گزارش توسط دستگاه‌های اجرایی را مهم دانست و گفت: سال‌های آینده باید برای مردم مشخص شود تصمیم‌گیری‌ها بر چه مبنایی انجام شده است. 

وی با اشاره به در پیش بودن ایام ا... دهه مبارک فجر به عنوان فرصت مغتنمی برای ارایه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی به آحاد جامعه، به مدیران استان توصیه کرد: باتوجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید گزارش‌های باورپذیر، مبتنی بر اهداف و برنامه‌ها را به گونه‌ای ارایه کنید که برپایه آمارهای صحیح تهیه شده باشد.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه شناخت شرایط محیطی در ارایه گزارش‌ها بسیار حایز اهمیت است افزود: موقعیت کنونی دولت که با کمبود درآمد مواجه است، عامل مهمی است که در تنظیم و ارایه گزارش‌ها لازم است مدنظر قرار گیرد.

محمدحسین اصغریان در خاتمه ضمن تشکر از دست اندرکاران برپایی این جشنواره استانی، تدوین روش‌ها را به عنوان خروجی برای ارایه به مسئولان سطح ملی خواستار شد.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری نیز در این جشنواره، گفت: از دیدگاه استاندار گیلان، دستگاه‌های اجرایی باید برای ثبت و نگهداری فعالیت‌ها و نحوه ارایه گزارش عملکرد براساس اهداف و ماموریت‌های سازمانی، برنامه‌های کلان و بخشی، برنامه مدون داشته باشند. بنابراین این جشنواره طراحی و اجرا شد تا ضمن اشتراک دیدگاه‌ها بتوانیم به نقطه مطمئنی برای شناخت الگوی موثری برای مستندسازی و در پی آن ارایه گزارش عملکرد برسیم.

محمدحسینی افزود :دستگاه‌های اجرایی شرکت کننده ضمن ارایه مستندات در قالب‌های فرم‌های مشخص به دبیرخانه جشنواره، باید در برابر هیئت داوران گزارش عملکرد خود را ارایه کنند و پس از آن نیز لازم است در کارگاه آموزشی تدوین الگوی تلفیقی برای مستندسازی و ارایه گزارش عملکرد شرکت کنند.

دبیر جشنواره «شناسایی الگوهای برتر ارایه گزارش و مستندسازی عملکرد دستگاه‌­های اجرایی استان گیلان» خاطرنشان کرد: از دستگاه های برتر در مراسم اختتامیه با حضور استاندار گیلان و برخی از مقامات کشوری در ایام ­الله دهه مبارک فجر تقدیر به عمل می‌­آید.

گفتنی‌ست نخستین  جشنواره «شناسایی الگوهای برتر ارائه گزارش و مستندسازی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان گیلان» با ابتکار دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری طراحی شده است، با هدف ارتقای فرهنگ پاسخگویی شفاف در دستگاه­‌های اجرایی و ارائه تجارب و دستاوردهای موفق در این زمینه به منظور شناخت بهترین روش‌ها و الگوهای نوین برای اولین بار در سطح کشور برگزار می‌شود.

براساس فراخوان این جشنواره، دستگاه‎های اجرایی حداکثر تا تاریخ 15 آذر 1394 فرصت داشتند تا آمادگی خود را به طور رسمی به دبیرخانه مستقر در استانداری اعلام کنند.

در این جشنواره کارگاه‌های آموزشی با موضوع روش‌های مستندسازی و گزارش‌نویسی نیز برگزار می‌شود که­ مسئولان مربوطه در دستگاه­‌های اجرایی می‌توانند از آن بهره‌برداری کنند.

کد خبر : ۳۳۶۶۷۲