خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌گیلان:

صنایع‌کوچک عامل جذب و اشتغال هستند

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۱۴۰

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌گیلان گفت: 98درصد واحدهای صنعتی، 42درصد اشتغال و 24درصد از کل سرمایه‌گذاری صنایع در واحدهای صنعتی کوچک است.

به گزارش ایلنا، طهمورث لاهوتی‌اشکوری با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از اهداف دولت و وزارت‌صنایع و معادن در زمینه توزیع عادلانه ثروت و ایجاد اشتغال از طریق توجه و حمایت‌های ویژه به صنایع کوچک محقق می‌شود لذا در راستای دستیابی به این اهداف، برنامه‌ریزی همه جانبه‌ای در زمینه رفع مشکلات ساختاری و محدودیت‌های پیش روی آنها در اولویت کاری دولت قرار گرفته است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌گیلان اظهار داشت: تهیه مواد خوب و درجه یک با نرخ مناسب و استفاده از فناوری سطح پایین و عدم برخورداری از تکنولوژی پیشرفته، از مشکلات صنایع کوچک استان هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌گیلان درخصوص مزایای سرمایه‌گذاری در صنایع‌کوچک بیان داشت: در صنایع کوچک انعطاف‌پذیری، کار آفرینی و خلاقیت وجود دارد و همچنین عامل جذب و اشتغال‌بخشی است و تامین نیروی انسانی متخصص برای شرکت‌های بزرگ از طریق این واحدهای کوچک صورت می‌گیرد و در واقع شرکت‌ها و واحدهای کوچک هستند که به صنایع بزرگ تبدیل می‌شوند.

لاهوتی‌اشکوری به بحث خوشه‌های صنعتی نیز اشاره کرد و افزود: با متمرکز کردن واحدهای پراکنده که مبادرت به تولید کالاهای یکسان می‌کنند سعی کردیم با اجرای خوشه‌های صنعتی تا حدودی این واحدها را ساماندهی کنیم.

وی در ادامه گفت : به عنوان نمونه در بحث چای با متمرکز کردن چند واحد و اجرای(ار اند دی) و برگزاری تورهای صنعتی و نمایشگاهی و ایجاد آزمایشگاه، آنها را در قالب شبکه‌ای گرداوری کرده و مورد حمایت قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز