خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان:

بیش از 2 هزار هکتار بافت فرسوده شهری در گیلان شناسایی شده است

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۵۳۴

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از شناسایی بیش از دو هزار هکتار بافت فرسوده شهری در سطح استان خبر داد و گفت: مشکلات اجتماعی، امنیتی و آسیب‌پذیری در برابر بلایای طبیعی از جمله معضلات این بافت‌ها است.

به گزارش ایلنا، علی خاوری با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و 163 هکتار بافت فرسوده شهری در استان شناسایی شده است، اظهار کرد: تاکنون در استان گیلان شناسایی و تصویب محدوده بافت‌های فرسوده ۲۰ شهر انجام شده و در این میان، رایزنی های لازم برای ابلاغ محدوده مصوب بافت فرسوده شش شهر دیگر نیز در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه گیلان ۵۲ شهر دارد، اضافه کرد: در حال حاضر محدوده بافت فرسوده هفت شهر گیلان تعیین شده است.

خاوری با اشاره به اینکه ۱۴ شهرستان گیلان مصوبه مطالعه بافت فرسوده دارند،خاطرنشان کرد:استان گیلان در نوسازی بافت‌های فرسوده، در ردیف استان‌های متوسط رو به بالا قرار دارد.

مدیرکل راه و شهر سازی گیلان از اختصاص اعتبار به دارندگان واحدهای فرسوده در استان خبر داد و گفت: تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده مشمول سوبسید (یارانه) هستند و ده درصد سود تسهیلات از سوی دولت پرداخت می شود و ۱۴درصد سود را متقاضیان می پردازند.

خاوری افزود: از سال ۸۴ تا سال ۹۳، چهار هزار و ۹۲۸ بافت فرسوده شهری تسهیلات گرفته اند.

وی گفت: امسال نیز هزار و ۳۰۱ بافت فرسوده در استان پذیرش شده اند که ۷۱۷ واحد بافت فرسوده توانسته اند با بانک قرارداد ببندند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تصریح کرد: بافت های فرسوده موجب تضعیف خدمات‌رسانی های درست به شهروندان می‌شوند و برنامه داریم تا نوسازی بافت های فرسوده شهری را در گیلان سرعت ببخشیم.

خاوری خاطرنشان کرد: اجرای کف‌سازی محدوده پیرامونی دسترسی به خواهر امام رضا(ع) و مسجد حاج سمیع شهر رشت، اجرای پروژه مجموعه ورزشی شهدای سلیمانداراب شهر رشت(مشارکتی) و اجرای پروژه ساماندهی معابر اطراف آرامگاه میرزا کوچک خان در محله سلیمانداراب شهر رشت، از جمله برنامه‌های آتی احیاء، بهسازی و نوسازی شهری رشت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز