خبرگزاری کار ایران

افزایش ترانزیت خارجی از گمرکات گیلان

asdasd
کد خبر : ۳۲۶۵۶۰

ناظر گمرکات استان گیلان از افزایش ارزش کالاهای ترانزیت خارجی شده این گمرکات در هشت ماهه سالجاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد شهبازی با بیان اینکه در 8 ماهه سالجاری ۲۱۶ هزار و ۶۷۱ تن کالا از گمرکات گیلان ترانزیت‌خارجی(مبدا) صورت گرفته، افزود: ارزش این کالاهای ترانزیت شده ۲۰۲ میلیون و ۸۳۲  هزار و ۸۰۵ دلار می باشد .

وی خاطرنشان کرد: طی 8 ماهه سال گذشته ۶۷ هزار و ۳۰۶ تن کالا به ارزش ۱۵۷ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۸۰۱ دلار از گمرکات گیلان ترانزیت خارجی (مبدا) شده است.

شهبازی اظهار داشت: بر این اساس، ارزش کالاهای ترانزیت خارجی(مبدا) شده از گمرکات گیلان در 7 ماهه سالجاری از نظر وزنی ۲۲۲ درصد و از لحاظ ارزشی ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی در بخش صادرات کالای غیر نفتی افزود: در 8 ماهه سال‌جاری حدود ۱۸۱ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۷۹۷ دلار کالای غیرنفتی با وزن ۲۸۹ هزارو ۸۹۳ تن از گمرکات گیلان (انزلی، آستارا و حسن رود )صادر شده است.

شهبازی عمده کالاهای صادر شده از گمرکات گیلان را محصولات نباتی، محصولات معدنی و مصنوعات از آن، محصولات صنایع شیمیایی عنوان کرده و افزود: این کالاها به بیش از ۳۰  کشور دنیا صادر شده است.

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک‌انزلی تصریح کرد: صادرات گمرکات استان عمدتاً به کشور روسیه، آذربایجان، عراق انجام می‌شود .

شهبازی ادامه داد: ما همچنین با کشورهایی گرجستان،  قزاقستان، هند، اکراین، آلمان، بلوروس، ارمنستان، فرانسه، جمهوری مولداوی، انگلستان، پاکستان، امارات، مالزی، عراق، افغانستان و ...  مبادلات تجاری داشته‌ایم و کشورهایی همچون استونی، جمهوری‌چک، تایوان و سومالی از جمله کشورهایی هستند که به مقصد کالاهای صادراتی ما افزوده شده‌اند.

ناظر گمرکات گیلان یادآور شد: در این مدت همچنین بالغ بر یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۸۶۷ هزار تن کالا به ارزش حدود ۶۰۸ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۸۷۱ دلار از طریق گمرکات استان گیلان به کشور واردات قطعی شده است.

شهبازی متذکر شد: بیشترین درصد وزنی و ارزشی کالاهای وارداتی از استان گیلان را آهن‌آلات، ماشین‌آلات و چوب تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: عمده واردات‌ گمرکات گیلان از کشور فدراسیون‌روسیه، قبرس، امارات، اتریش و ... است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز