خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور خبر داد

پرداخت یارانه به پروژه‌های بخش گردشگری

معاون رییس جمهور گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ۶ تا ۸ درصد سود تسهیلات بانکی پروژه‌های بخش گردشگری را پرداخت می‌کند.

به گزارش ایلنا، مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با استاندار گیلان که به منظور بررسی پیشرفت طرح‌های مصوب سفر دکتر روحانی برگزار شد، سلطانی فر گیلان را یکی از استانهای مهم برای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برشمرد و اظهار داشت: فضای کشور در حال حاضر در شرایطی قرار دارد که با ورود گردشگران خارجی، انگیزهٔ سرمایه گذاری مضاعف شده است.

وی بر لزوم معرفی توانمندی‌های گیلان در عرصه گردشگری تاکید کرد و افزود: نقاط مختلف گیلان به ویژه شهر رشت به عنوان مرکز استان باید با تقویت سرمایه گذاری‌های گسترده در زمینه هتل‌های ۴ و ۵ ستاره سهم بیشتری را به خود اختصاص دهد.

این مسئول در خصوص سهم منابع تسهیلاتی از محل صندوق توسعه ملی اذعان نمود: هتل‌های معرفی شدهٔ استان گیلان با پیشرفت فیزیکی مناسب در چارچوب سهم پیش بینی شده از سفر دکتر روحانی به گیلان در حال تامین منابع هستند.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه باید از سایر ظرفیت‌ها همچون منابع داخلی بانک‌ها برای اتمام پروژه‌های حوزه گردشگری بهره‌مند شد، خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به پروژه‌های بخش گردشگری که از تسهیلات بانکی استفاده نموده و به مرحله بهره‌برداری برسند ۶ تا ۸ درصد یارانه سود تسهیلات پرداخت می‌نماید.

سلطانی فر با اشاره به اهمیت ثبت جهانی ماسوله بیان داشت: اهمیت ثبت جهانی ماسوله از مدت‌ها پیش وجود داشته، لذا انجام برخی تمهیدات برای رفع موانع ثبت از سوی مدیران استانی می‌تواند زمینه قرار گرفتن این شهرک تاریخی در فهرست ثبت جهانی را فراهم سازد.

وی در خصوص روند اجرایی پروژه موزه میراث روستایی که جزء مصوبات سفر رییس جمهور می‌باشد، اظهار داشت: این موزه، از پروژه‌های شاخص کشور است که برای ادامه فازهای اجرایی در سال جاری ۱۰ میلیارد ریال ابلاغ شده و به تدریج بر اساس اقدامات عملیاتی انجام شده، منابع اعتباری در مراحل بعدی ابلاغ می‌شود.

استاندار گیلان نیز در این دیدار با بیان ضرورت نگاه ویژه به استان گیلان در سطح کشور گفت: با توجه به موقعیت گردشگرپذیری گیلان و توجه به انگیزه حضور مسافران باید در بخش سرمایه گذاری از همهٔ ظرفیت‌های حمایتی استفاده کرد.

محمدعلی نجفی در خصوص مصوبات سفر رییس جمهور به استان گیلان در بخش گردشگری خاطرنشان کرد: دولت فرصت خوبی را از طریق صندوق توسعه ملی برای حمایت از پروژه‌های سرمایه گذاری فراهم کرده که تامین آن به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان گیلان به ویژه هتل‌های ۴ و ۵ ستاره کمک می‌کند.

وی جاذبه‌های گردشگری استان گیلان را در کل کشور شاخص قلمداد کرد و افزود: جاذبه‌هایی چون مقبره شیخ زاهد گیلانی، قلعه رودخان، آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی، کاشف السلطنه، ماسوله، آرامگاه دکتر معین و سایر مجموعه‌ها از بناهای شاخص در سطح کشور محسوب می‌شوند که باید بطور مستمر مرمت شوند که این موضوع نیازمند به تامین اعتبار مناسب است.

نجفی ثبت جهانی ماسوله را از مهم‌ترین دغدغه‌های استان گیلان خواند و بیان داشت: استان گیلان آمادگی همکاری برای انجام اقدامات همسو با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور را دارد.

کد خبر : ۳۲۰۸۸۶