خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان

ایران پرچم آزادی و استکبار ستیزی را در جهان برافراشته‌ است

استاندار گیلان با بیان اینکه تا زمانی که ملت‌ها بیدار هستند و به فرهنگ آزادی باور دارند هرگز شاهد ظلم و ستم نخواهیم بود،گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز ایران پرچم آزادی و استکبار ستیزی را در جهان برافراشته‌ است.

به گزارش ایلنا، به نقل از استانداری گیلان محمدعلی نجفی در همایش تشکل‌های دانش آموزی گفت: مدعیان حقوق بشر  در روز 13 آبان سال 57 زمانی که جمعی از دانش آموزان و دانشجویان کشورمان جان عزیز خود را از دست دادند و همچنین در جریان تبعید امام به ترکیه در سال 43  خاموش و ساکت بودند اما در تسخیر لانه جاسوسی اعتراض داشتند.

وی ضمن تسلیت چهلمین روز درگذشت جانباختگان فاجعه منا با انتقاد از عملکرد کسانی که به ظاهر خود را خادم زائران و مدعیان حقوق بشر در جهان می‌دانند، افزود: امروز نیز شاهد هستیم که همان کسانی که ادعاهای دروغین حقوق بشر را دارند علی‌رغم سنگینی مصیبت در فاجعه منا ساکت بودند.

نجفی با بیان اینکه روزها و مناسبت‌های خاصی با نامهای ویژه در کشور وجود دارد اما 13 آبان در ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است افزود: این روز به  یادمانی از اتفاقات به وقوع پیوسته از سال 1343 تا 1358 نمادی از ندای آزادی، استقلال و عدالت خواهی و تسلیم نشدن ملت ایران در برابر قدرت‌های زورگو و مستکبران جهان است.

استاندار گیلان از تقدیم 850 دانش‌آموز شهید گیلانی به انقلاب خبر داد و افزود: دانش آموزانی که شجاعانه در راه آزادی، آزادگی مقاومت کردند و جان باختند به ما درس ایثار، از خودگذشتگی دادند.

وی افزود: پیام ملت ایران به جهانیان روی پای خود ایستادن، نفوذ بیگانگان را نپذیرفتن و قبول نداشتن پیشرفت همراه با سر سپردگی است.

نجفی با بیان اینکه ما فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی داریم و باید با تکیه بر خودباوری و اعتماد واعتقاد به فرهنگ اصیل خود حرکت کنیم گفت: این ارزشها در اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب متبلور است و دولت تدبیر و امید نیز توجه به این مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه تا زمانی که ملت‌ها بیدار هستند و و به فرهنگ آزادی و ایمان باور دارند هرگز شاهد ظلم و ستم نخواهیم بود، افزود: به برکت انقلاب اسلامی با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و گامی که دولت جهت تحقق دپیلماسی در این بخش آغاز کرده امروز پرچم آزادی خواهی و ضد استکباری را در جهان برافراشته‌ایم.

وی عنوان کرد: اگر پیام شهدای دانش‌آموز در دنیا گسترده شود قطعا استکبار در جهان راه نفوذ نخواهد داشت.

در پایان این همایش که تشکلهای دانش آموزی در بیانیه‌ای از دانش‌آموزان برای حضور در راهپیمایی13 آبان دعوت کردند استاندار نیز  از 9 تن از دانش آموزان برتر تشکل‌های بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن اسلامی، سازمان دانش آموزی و هلال احمر با اهداء لوح تقدیر کرد. 

کد خبر : ۳۱۸۹۱۶