خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان خبر داد

اجرای 101 پروژه مقابله با حوادث طبیعی در حوزه آب شرب روستایی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: به منظور مقابله با پدیده‌های خشکسالی و سیل 101 پروژه در حوزه آب شرب روستایی این استان در حال اجراست.

به گزارش ایلنا بر اساس خبر دریافتی محمدعلی فرّامینی گفت: 74 میلیارد ریال اعتبار از مواد 10 و 12 خشکسالی و حوادث برای این پروژه‌ها مصوب شده است.

وی افزود: کمیّت و کیفیت آب شرب 101 روستا در قالب این تعداد پروژه تقویت و ارتقاء خواهد یافت.

این مسئول گفت: بدین منظور، اصلاح و بازسازی خطوط آبرسانی، احداث مخازن ذخیره و تعدیل فشار، بهسازی چشمه‌ها، حفر چاه‌ها، اصلاح دستگاه‌های تصفیه فیزیکی و احداث دیواره‌های حفاظتی صورت می‌گیرد. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان اظهار کرد: توزیع مناسب منابع تامین آب شرب، شناخت تاسیسات آبرسانی آسیب پذیر، حفظ حریم منابع آبی و اصلاح الگوی مصرف مشترکان نیز از جمله برنامه‌های مقابله با بحران‌های احتمالی در این شرکت است.

وی تصریح کرد: با عنایت به اینکه گیلان در مرکز انواع حوادث غیرمترقبه قرار دارد، کار آبرسانی مداوم روستاها نیز با مشکلات بیشتری روبه‌روست.

فرّامینی، با تاکید بر اینکه خشکسالی، وقوع سیل، تندباد، بارش شدید برف و آلودگی‌های زیست محیطی، مهمترین خطراتی هستند که تاسیسات آبرسانی و منابع آب شرب روستاها را تهدید می‌کنند، خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر، آسیب‌های ناشی از تغییر اقلیم و افزایش دمای هوا تاثیر منفی بر منابع تامین کننده  آب آشامیدنی روستاها برجای گذاشته است.

وی گفت: افزایش 56 درصدی مصرف آب شرب در فصول بهار و تابستان با توجه به حضور میلیونی گردشگران و از سوی دیگر کاهش آبدهی سفره‌های زیرزمینی در گیلان، کار آبرسانی به روستاها را با سختی مواجه ساخته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان افزود: این شرکت با برنامه‌ریزی‌های مدوام، تمام تلاش خود را برای خدمات‌رسانی بی‌وقفه به روستاییان در بخش آب شرب انجام می‌دهد که امیدواریم علی‌رغم تمامی معضلات و مشکلات موجود کوچکترین اختلالی در تامین و توزیع آب مصرفی روستاها وجود نداشته باشد.

اکنون یک هزار و 730 روستای گیلان از نعمت آب شرب برخوردارند.

کد خبر : ۳۱۸۸۵۹