خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار آستارا

دولت یازدهم حامی کارآفرینان است

معاون برنامه ریزی و امورعمرانی فرماندار آستارا گفت: دولت تدبیر و امید با حمایت از کارآفرینان قدم های مهمی را برای توسعه اشتغال در کشور برداشته است.

به گزارش ایلنا، وحید پورحضرت در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان آستارا، اظهار داشت: با اشتغال و سرمایه گذاری در بخش های مختلف می توان زمینه های رفاه اجتماعی را در کشور فراهم کرد.

با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در جهت توسعه اشتغال قدم های مهمی را در کشور با حمایت از کارآفرینان برداشته است ، اضافه کرد: دولت سیاست های خود را در این حوزه با تقویت طرح های مربوط به اشتغال ، تهیه اسناد توسعه ، اختصاص تسهیلات ارزان قیمت و مدیریت منابع مالی دنبال می کند.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی واحدهای تولیدی در سطح روستاهای آستارا با تشکیل تعاونی های مشارکتی و غیر مشارکتی در دستور کار قرار دارد ، اظهار کرد: افراد فعال در حوزه گردشگری و هنرهای صنایع دستی طی دوره های مختلف توسط دستگاه های مرتبط شناسایی و در جهت اشتغالزایی این افراد با ارائه تسهیلات ارزان قیمت حمایت های لازم به عمل خواهد آمد.

پورحضرت فرآیند آموزش را در تقویت و پویایی اشتغال موثر خواند و بیان کرد: آموزش های لازم در حوزه فنی و حرفه ای به تنهایی جوابگوی توسعه اشتغال هدفمند نیست.

معاون فرماندار آستارا در ادامه تسهیلات مشاغل خانگی آستارا را در سال جاری شش میلیارد و 530 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: دستگاه های اجرایی نظیر کمیته امداد ، بنیاد شهید ، صندوق کارآفرینی امید ، صنعت ، معدن و تجارت ، فنی و حرفه ای ، ارشاد اسلامی ، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی باید افراد متقاضی را به کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری معرفی کنند تا افراد از طریق دو بانک عامل تسهیلات خود را دریافت کنند.

وی میزان تسهیلات اختصاص یافته برای هر فرد در قالب طرح های مشاغل خانگی را 50 میلیون ریال عنوان کرد.

در این نشست اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان آستارا گزارشی از عملکرد خود را در این حوزه ارائه کردند.

 

کد خبر : ۳۱۸۷۳۶