خبرگزاری کار ایران

به دنبال بارش باران اتفاق افتاد

طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل در گیلان

با افزایش حجم آب رودخانه‌ها تلاش راهداران گیلانی برای بازگشایی مبادی ورودی پلها ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، بارش باران و برف در بیشتر مناطق گیلان باعث ایجاد سیلاب و آبگرفتگی معابرشده این درحالی است که تاکنون بدلیل فعالیت گسترده راهداران گیلانی در بازگشایی دهانه ها پلها هیچ راهی مسدود نگردیده ،اما شدت بارندگی وافزایش میزان آب رودخانه ها ضمن ایجاد خسارات به ابنیه فنی، فعالیت راهداران را با سختی مواجه نموده است.

هم اکنون بارش باران در اکثر نقاط استان ادامه دارد و باعث بالا آمدن اب رودخانه های رودبار چیره فومن، پل فومن-پونل کسما،طغیان رودخانه کلفت فومن وبالا آمدن رودخانه شفارود تازه آباد رضوانشهر ، شده که با تلاش راهداران پرتلاش ،مسیل ها ومعابر ورودی وخروجی پلها پاکسازی گردید.

جاری شدن سیلاب در منطقه سرچشمه وکوره لاهیجان نیز باعث تخریب بخشی از مسیر شده است که با تلاش نیروهای راهداری بخشهای آسیب دیده بطور موقت مرمت و رسوبات ناشی از سیلاب جمع اوری گردید.

بارش سیل آسای باران همچنین باعث ریزش کوه در جاده خرمکش سیاه مزگی شهرستان شفت ، ریزش در مسیر قلعه رودخان فومن گردیده که آثار ناشی از آن توسط راهداران منطقه جمع آوری گردیدولایروبی وپاکسازی قنوها ودهانه آبروهای محور ماسوله به منظور جلوگیری از آبگرفتگی بطول 10کیلومتر انجام گرفت.در محور اسالم به خلخال نیز وزش باد وکولاک باعث واژگونی در ختان حاشیه محور گردید که باهمت راهداران جمع آوری ومسیر بازگشایی شد.

همچنین بارش برف در مناطق ییلاقی وکوهستانی محوراسالم به خلخال در تالش،دیلمان به سیاهکل، پونل به خلخال، اشکورات رودسر،ارتفاعات رودبار ادامه دارد که ارتفاع برف در محور کوهستانی اسالم به خلخال وپونل به خلخال به 50 سانتیمتر می رسد.

در حال حاضر کلیه راههای ارتباطی استان گیلان باز است و تردد جریان دارد.

کد خبر : ۳۱۸۶۷۴