خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزارت بهداشت

فرسودگی بیمارستانها ؛ یکی از چالشهای طرح تحول سلامت است

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: فرسودگی زیرساختهای بیمارستانهای با قدمت بالای 50 سال یکی از دغدغه های مسئولین نظام سلامت است.

به گزارش ایلنا، دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت ضمن بازدید از مرکز آموزشی درمانی رازی رشت ، فرسودگی  بیمارستانها را یکی از چالشهای طرح تحول سلامت عنوان کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان  و آموزش پزشکی ، در بازدید از بخش رادیو تراپی و فوق تخصص گوارش مر کز آموزشی درمانی رازی رشت، فرسودگی زیرساختهای بیمارستانهای با قدمت بالای 50 سال یکی از دغدغه های مسئولین نظام سلامت عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد با ارائه تسهیلات و سرمایه گذاری مناسب این مشکل نیز مرتفع گردد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از بیمارستانهای کشور در زمینه پرستار آموزش دیده، با کمبود نیرو جدی مواجه هستند که در این زمینه بایستی تدابیری اندیشیده شود.

دکتر علوی رییس بیمارستان رازی رشت نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد ، خواستار نوسازی بخشهای فرسوده بیمارستان شد.

مرکز آموزشی درمانی  رازی رشت از سال 1365 بیمارستان به دانشگاه علوم پزشکی واگذار و مرکز آموزشی درمانی گردید و بخش های متعدد داخلی، جراحی و از جمله بیماریهای ریوی در آن تاسیس شد.

این مرکز تنها مرکز ارائه دهنده خدمات دولتی رادیو تراپی و شیمی درمانی ،سنگ شکن و خدمات فوق تخصصی گوارش ، ریه ، خون ، غدد وروماتو در استان می باشد.

همچنین این بیمارستان دارای متخصصین زبده جهت انجام اعمال جراحی پیوند در استان گیلان می باشد که در حال حاضر تنها در این مرکز قابل انجام است.

گفتنی ست؛ بازدید از بیمارستان پورسینای رشت و بیمارستان 180 تختخوابی شهید بهشتی بندر انزلی از دیگر برنامه های سفر معاون وزیر بهداشت به گیلان بود.

 

کد خبر : ۳۱۷۵۱۳