خبرگزاری کار ایران

مشاور فرماندار آستارا

اجرای پدافند غیر عامل نیاز به فرهنگ سازی دارد

مشاور اجتماعی فرماندار آستارا با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در مورد پدافند غیرعامل، گفت: ارگان‌ها و مراکز دولتی و همچنین رسانه‌ها نقش تاثیرگذاری در این زمینه دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آستارا، به مناسبت هفته «پدافند غیر عامل» جلسه‌ای با حضور رؤسای ادارات در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

علی پور واجد مشاور اجتماعی فرماندار آستارا در تعریفی کلی از پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیر عامل در واقع پیش بینی و پیشگیری است.

وی اضافه کرد: ایمن‌سازی مراکز مهم از اهداف کلی این طرح است که از نظر ما نانوایی‌ها، بیمارستان‌ها، هلال احمر، حوزه بهداشت و درمان و مراکز امنیتی جزو اولویت‌های اصلی این طرح به شمار می‌آیند.

مشاور اجتماعی فرماندار آستارا با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در مورد پدافند غیر عامل، ضمن مهم قلمداد کردنِ نقش ارگان‌ها و مراکز دولتی و نیز نقش رسانه‌ها در این باره گفت: این فرهنگ‌سازی‌ها در ایجاد زیر ساخت‌ها و ارتقای قابلیت بقا و حفظ کشور بسیار مهم است و می‌تواند در شرایط بحرانی موجب افزایش آستانه مقاومت ملی در مواجهه با تهدیدات گوناگون باشد.

وی ادامه داد: مهم‌تر از همه اینها پایدارسازی  این زیر ساخت‌هاست که کشور عزیزمان ایران را در مقابل هر گونه تهدیدی بیمه خواهد کرد.

پورواجد در همین راستا با اشاره به دوگانه سوز کردن نانوایی‌ها از مسئولان حوزه سلامت و امنیت نیز خواست تا با همکاری همه جانبه در افزایش آستانه مقاومت ملی نقش پرنگ‌تری را ایفا کنند.

در ادامه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا با بیان اینکه به منظور فراهم کردم زیرساخت‌های پدافند غیرعامل تاکنون از حدود 70 درصد جمعیت شهری آمارگیری شده است، عنوان کرد: در این سرشماری اطلاعات پزشکی و بهداشتی افراد و آمار زنان باردار و بیماری‌های خاص بطور دقیق ثبت می‌شود.

حسین احمدی اظهار امیدواری کرد که با همکاری مردم بتوانند آمار 30 درصد باقی مانده را نیز ثبت کنند.

وی از مردم خواست تا با مأموران سرشماری کمال همکاری را داشته باشند و به شایعات گوناگون از جمله قطع یارانه افراد پس از این سرشماری اهمیت ندهند.

رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت آستارا نیز گفت: روز گذشته کارگروه ویژه تشخیص مراکز حساس، نیمه حساس و مهم تشکیل شد و در حال حاضر مشغول ذخیره سازی کالاهای استراتژیک هستیم.

بیژن خالقوردی‌پور با اشاره به این که نانوایی‌ها یکی از مراکز حساس هستند، بیان داشت: در حال حاضر 64 واحد نانوایی را دوگانه سوز کرده‌ایم که حدود 30 درصد از نانوایی‌ها را تشکیل می‌دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا نیز گفت: در طول هفته پدافند غیر عامل و در جهت فرهنگ سازی و بالا بردن سطح ارتقای آمادگی دانش آموزان در مقابله با خطرات و حوادث مختلف، آموزش‌های امداد و نجات در سطح مدارس برگزار خواهد شد.

حسن خورشیدی همچنین افزود: با همکاری مرکز فنی و حرفه‌ای شهید اشجعی آستارا مانور تخلیه اضطرای هم برگزار می‌شود.

گفتنی‌ست؛ هفته پدافند غیرعامل از 4 تا 10 آبان ماه جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۳۱۶۶۴۷