خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

از حضور فعالان اقتصادی در گیلان استقبال می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۳۱۱۶۸۸

استاندار گیلان با بیان اینکه نرخ مشارکت فعالان اقتصادی در گیلان از متوسط کشوری بالاتر است، گفت : ما از فرصت حضور فعالان بخش خصوصی از تمامی استانهای کشور برای سرمایه گذاری در گیلان استقبال می کنیم .

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در نشست رؤسای اتاق بازرگانی کشور و جشن 90 سالگی تأسیس اتاق بازرگانی گیلان که در استانداری تشکیل شد با اشاره به اینکه گام‌های موثری در بخش اقتصادی گیلان برداشته شده است افزود : حضور قوی اتاق بازرگانی و هیئت های اقتصادی در سفر رئیس جمهور به گیلان نوید بخش کاهش مشکلات در این بخش است.

وی برنامه‌های دولت در بخش اقتصادی را روبه رشد ارزیابی و خاطرنشان کرد : با برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های اقتصادی جدید قطعاً شاهد آغاز خروج از رکود خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در گیلان فرصت‌های سرمایه گذاری در این استان را بسیار زیاد عنوان و تصریح کرد : اقدامات اتاق بازرگانی به عنوان قلب تپنده برای توسعه فضای اقتصادی رو به صعود است.

وی نرخ مشارکت فعالان اقتصادی در گیلان را از متوسط کشوری بالاتر دانست و گفت : ما از فرصت همه فعالان بخش خصوصی از تمامی استانهای کشور برای سرمایه گذاری در گیلان استقبال می کنیم و بهره‌مند خواهیم شد.

استاندار گیلان تشکیل شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را بسیار موثر عنوان کرد و گفت : استان در بهبود شاخص‌ها روبه رشد می‌باشد و در بهبود فضای کسب و کار موفق به کسب رتبه‌ی اول در هفت فصل متوالی در کشور شده است که امیدواریم این موفقیت‌ها تا پایان سال 94 حفظ شود.

وی با بیان اینکه گیلان میزبان سفرای کشورهای حاشیه دریای خزر است گفت : در این سفر درخصوص احیاء ارتباطاتی که طی سالهای متمادی با این کشورها قطع شده بود مذاکرات خوبی شکل گرفت.

نماینده عالی دولت در گیلان به سفر خود و زیر ارتباطات به جمهوری آذربایجان در روز جمعه اشاره کرد و افزود : با مذاکراتی که دکتر روحانی و رؤسای جمهور کشورهای حاشیه خزر داشتند راه آهن جمهوری آذربایجان که در 8 کیلومتری مرز ایران قطع شده بود در سفر فردا به این کشور تا 2 کیلومتر داخل خاک ایران امتداد پیدا خواهد کرد.

وی شروع راه آهن رشت - آستارا را از برکات سفر هیئت دولت به گیلان عنوان و تصریح کرد : با اتصال این راه آهن به جمهوری آذربایجان ارتباط 5 هزار کیلومتری که با کشورهای دنیا قطع شده بود شکل می‌گیرد و راه نوستراک را انتظار می‌کشیدیم تحقق می‌شود.

استاندار گیلان به کاهش بهره‌مندی گیلان از سد سفیدرود در سالهای اخیر و مشکلات موجود در بخش تأمین آب کشاورزی اشاره کرد و گفت: ظرفیت میزان حجم وارده آب به سد سفیدرود از 2 میلیارد و 300 میلیون مترمکعب به یک میلیارد و 100 میلیون مترمکعب در سال جاری تقلیل پیدا کرد که منجر به مواجه شدن استان با خشکسالی در 2 سال اخیر شده است.

وی به تولید حدود 40 درصد برنج کشور از سوی مزارع گیلان اشاره و خاطر نشان کرد : سیاستی که دولت در استان درخصوص تأمین منابع اتخاذ کرده است ساخت سدهای لاستیکی برای استفاده از آب موجود در جلگه است.

نجفی افزود : امسال موفق شدیم در بخش فاینانس برای سد شفارود بهره لازم را ببریم.

وی در ادامه چای تولید داخل را عاری از سموم نباتی دانست و گفت : چای های تولید شده درکشورهایی که عمدتاً در سطح دنیا از آن بهره‌مند می‌شوند با استفاده از سموم نباتی در مناطق گرم تولید می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از تدبیر اتاق‌های بازرگانی کشور در استفاده از چای مرغوب گیلانی در مصرف سازمانی گفت : انتظار ما از وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت الگو گرفتن از اتاق بازرگانی در بهره‌مندی از چای ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه در بخش گردشگری و ساخت هتل در سالهای گذشته کاستی‌هایی وجود داشته افزود : در حال حاضر چند هتل اقامتی در حال ساخت داریم و نیز در بخش گردشگری سلامت با دارا بودن پزشکان متخصص و فوق تخصص برجسته و با ساخت هتلینگ بیمارستانی توفیقات خوبی حاصل شده است.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد : در بخش صنعت نیز در صنایع سلولزی اقدامات موثری در حال انجام است.

وی به استفاده از پتانسیل بالای دریا در 2 سال گذشته اشاره کرد و گفت : در طرح های سالمسازی با حفظ ارزشهای اسلامی در توسعه امکانات تفریحی و ورزشی پیشتاز هستیم.

در ادامه این نشست رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت:مهمترین راهبرد توسعه گیلان توجه به صنعت گردشگری و صنعت این استان است.

محسن جلال پور به ظرفیت های متعدد گیلان در حوزه های مختلف اشاره و اظهار کرد: متاسفانه از توانمندی های این استان برای توسعه و رشد فعالیت های اقتصادی به خوبی استفاده نشده و باید بیش از این تلاش شود.

وی افزود: آنچه حائز اهمیت است، اینکه از ظرفیت های موجود استان در بخش های مختلف همچون صنعت، معدن، گردشگری و کشاورزی باید به خوبی استفاده شود ضمن اینکه از موقعیتی که بندرانزلی به عنوان دروازه تجاری کشور از قدیم الایام داشته نیز می بایست به درستی بهره گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: با توجه به ظرفیتی که در ورود گردشگران به گیلان وجود دارد اتاق بازرگانی باید در این زمینه طرح و برنامه ارائه دهد.

جلال پور با تاکید بر اینکه گیلان باید در مسیر توسعه بهتری قرار گیرد، ابراز امیدواری کرد که اتاق بازرگانی ایران بتواند در مسیر پیشرفت گیلان، گام های بلندی بردارد.

هادی تیزهوش تابان رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه اولین نشست دور جدید اتاقا بازرگانی ایران در رشت برگزار شده است گفت: امیدواریم با تدابیر درست و اصولی، مشکلات فعالان اقتصادی مرتفع شود.

در حاشیه برگزاری این مراسم استاندار گیلان و رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشور از نمایشگاه برگزار شده توسط اتاق بازرگانی گیلان بازدید کردند.

در پایان این نشست رئیس اتاق بازرگانی استان آذربایجان غربی نماد زرین اتاق بازرگانی را به استاندار گیلان هدیه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز