خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی گیلان:

هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی متشکل از نخبگان اقتصادی هر استانی است

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۳۰۹

قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار ضرورت ایجاد تغییر در نحوی عملکرد اتاق های بازرگانی است که ایجاد این تغییر و تحول از چند جنبه قابل بررسی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان گفت: هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی متشکل از نخبگان اقتصادی هر استانی است.

هادی تیز هوش تابان امروز در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در رشت، تصویب قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار را نقطه عطفی برای ایجاد تغییر و تحول در اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور دانست.

وی افزود: این قانون ماهیت اتاق‌های بازرگانی را دگرگون کرده و جایگاه آنها را به عنوان پارلمان بخش خصوصی تثبیت می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان با بیان اینکه قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار ضرورت ایجاد تغییر در نحوی عملکرد اتاق‌های بازرگانی است، یادآور شد: این ایجاد تحول و تغییر از چند جنبه قابل بررسی است.

وی نخستین گام تحول مذکور را با توجه به آستانه فرا رسیدن انتخابات اتاق‌های بازرگانی، تقویت و بهبود ترکیب هیئت نمایندگان اتاق‌ها دانست.

تیزهوش تابان با تاکید بر اینکه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی هر استانی می‌باید ترکیبی از نخبگان اقتصادی آن استان باشد، ادامه داد: به نحوی که بتواند به مانند یک مرکز هماهنگی و فرماندهی، ارتباط مؤثری میان حوزه‌های مختلف بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی با هدف رشد میزان تولید وتوسعه تجارت خارجی ایجاد کرد.

این مسئول ایجاد هم افزایی و همپوشانی در میان چرخه واردات مواد اولیه مورد نیاز تولید خارج ازکشور، تولید کالا و خدمات داخل و خارج و صادرات کالا و خدمات به کشورهای هدف را مهم خواند و گفت: هم افزایی مذکور می‌تواند بنگاه‌های تولیدی را به سوی افزایش میزان تولید صادرات محور و با ارزش افزوده بالا هدایت و ترغیب کند.

وی، تقویت پرسنل و کادر اداری و کارشناسی اتاق‌ها را دومین گام قابل بررسی مذکور اعلام کرد.

تیزهوش تابان با بیان اینکه تصویب قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار وظایف سنگینی بر دوش اتاق‌های بازرگانی گذاشته است، خاطر نشان کرد: موفقیت دراین امراز یک سو نیازمند تقویت سطح دانش پرسنل اتاق بوده و از طرفی نیاز به بهره­مندی از مشاوران در حوزه‌های مختلف اقتصادی را دو چندان می کند.

وی افزود: بر طبق این قانون نخست باید بتوانیم خدماتی درشان نام پارلمان بخش خصوصی ارائه کرده و در گام بعدی با بهره­مندی از نقطه نظرهای مشاوران و نخبگان اقتصادی جذب شده، نقشه راه مناسبی را برای چشم اندازهای اقتصادی ترسیم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان به نقش اساسی تشکل های اقتصادی و ارتباط مستمر و هدفمند میان اتاق و تشکل ها اشاره کردو اذعان داشت: اکنون زمان آن فرا رسیده که تشکل های اقتصادی به عنوان بازوان اجرایی، رشد یافته و اتاق های بازرگانی را در بهبود محیط کسب و کار کشور یاری دهند.

به گفته وی، بخش خصوصی برای رفع معضلات موجود باید پیش قدم شده و در خط مقدم قرار گیرند.

تیزهوش تابان، تقویت ارتباط مؤثر اعضای اتحادیه های تولیدی و بازرگانی، تعاونی ها، خانه های صنعت و کشاورزی، سازمان های نظام مهندسی و سایر تشکل های مشابه را در راستای شناسایی مشکلات و موانع موجود در زمینه های مختلف مهم خواند.

وی خاطر نشان کرد: این افراد با برگزاری جلسه های کارشناسی باید راهکارهای رفع موانع موجود را بررسی و خروجی آن را در اختیار اتاق بازرگانی قرار دهند.

این مسئول بیان کرد: کیفیت و ترکیب شورای گفت وگو می تواند در جهت رفع موانع موجود گام عملی برداشته و مصوبه های آن نیز لازم به اجرا است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان ادامه داد: اگر نمایندگان بخش خصوصی با جدیت وارد عرصه رفع موانع و معضلات مربوطه شوند، اثربخشی جلسه های شورای گفت وگو به حد مطلوب خود خواهد رسید و سرعت تغییر و تحول اقتصادی نیز چشمگیر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز