خبرگزاری کار ایران

همزمان با افتتاح ۱۰۰۰ خانه بهداشت کشور:

۱۵خانه بهداشت گیلان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۱۸۷

دولت توجه ویژه‌ای به توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور دارد و در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

همزمان با افتتاح ۱۰۰۰ خانه بهداشت در سراسر کشور، ۱۵ خانه بهداشت با حضور استاندار گیلان به صورت نمادین در روستای شالکو رشت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، این خانه‌های بهداشت در رودبار، رضوانشهر، سیاهکل، رشت، تالش، صومعه‌سرا، آستارا، شفت و ماسال به بهره‌برداری رسید.

محمدعلی نجفی در این مراسم با اشاره به اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید در بخش بهداشت و درمان اظهار داشت: پرداختی مردم در بیمارستان‌های دولتی از ۳۷ درصد سال گذشته به ۶ درصد رسیده است.

وی افزود: همانطور که دولت وعده داده بود امسال بیش از ۸ میلیون افراد فاقد بیمه، تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند به گونه‌ای که می‌توان گفت در زمینه سلامت و تحول در سلامت، دولت کار بسیار بزرگی را شروع کرده است.

نماینده دولت در گیلان بر ضرورت تأمین سلامت مردم تأکید کرد و افزود: گیلان زیباست و دارای مواهب طبیعی ارزشمندی است اما همه این زیبایی‌ها در کنار سلامت معنی پیدا می کند و دولت نیز گام‌های ارزشمندی را در جهت تحقق این مهم برداشته است.

نجفی اظهار داشت: تأمین سلامت انسان‌ها نقش بسزایی در ایجاد شور و نشاط در جامعه ایفاء می‌کند.

استاندار گیلان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درخصوص اینکه بیمار نباید غیر از رنج بیماری، رنج دیگری را داشته باشد؛ افزود: دولت توجه ویژه‌ای به توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور دارد و در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی از افتتاح ۴ بیمارستان در گیلان با حضور وزیر بهداشت خبر داد و افزود: گام‌های بزرگی در بخش بهداشت و درمان در استان صورت پذیرفت و انشاء ا… این جدیت و اهتمام که در این بخش وجود دارد؛ ادامه خواهد داشت.

نجفی با قدردانی از خیرینی که در بخش توسعه خدمات بهداشتی و درمانی دولت را همراهی می‌کنند؛ اقدام آنان را بسیار ارزشمند و اثرگذار دانست و افزود: خدمت‌رسانان به مردم تلاش می‌کنند و عشقی که در این حرکت وجود دارد بسیار زیبا است و باید این گونه اقدامات را گرامی بداریم و ارج نهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز از احداث۲۰۰۰ خانه بهداشت در سطح کشور خبر داد و افزود: ۵۰% اعتبار این خانه‌های بهداشت توسط وزارت بهداشت و نیم دیگر آن توسط کمیته امداد و استانداری‌ها تأمین خواهد شد.

برزگر افزود: در فاز اول این طرح اکنون ۱۰۰۰ خانه بهداشت همزمان با سراسر کشور از محل ۵۰% سهم وزارت بهداشت افتتاح شده است.

وی؛ تعداد خانه‌های بهداشت در حال احداثاستان را ۶۱ مورد عنوان کرد و افزود: متوسط درصد پیشرفت فیزیکی این خانه‌های بهداشت ۶۵ درصد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز