خبرگزاری کار ایران

۱۳ و ۱۴ اسفند برگزار می شود:

اولین کنفرانس مدیریت استراتژیک برند در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۷۶۹

ارائه آموزش ها، مشاوره ها در حوزه مدیریت منابع انسانی، مدیریت بازاریابی و فروش، مدیریت استراتژیک و برندسازی و اعطای گواهینامه‌های بین‌المللی رضایتمندی مشتری، مزیت رقابت اثربخش ملی و بین المللی، تقدیر از برندهای برتر از دیگر بخش‌های این کنفرانس است.

علی همتی نوع ‌دوست ‌گیلانی، رئیس کنفرانس مدیریت استراتژیک، از برگزاری نخستین کنفرانس مدیریت استراتژیک برند در تاریخ ۱۳ و ۱۴ اسفند به صورت پایلوت و تور استانی در گیلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، علی همتی نوع ‌دوست ‌گیلانی، رئیس کنفرانس مدیریت استراتژیک گیلان، در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نخستین کنفرانس مدیریت استراتژیک برند در گیلان اظهار کرد: شناسایی ظرفیت‌های مناطق مختلف جغرافیایی در پوشش دادن نیازمندی های بازارهای هدف در داخل و خارج از کشور تاثیرگذارخواهد بود، از این‌رو خروجی شناسایی مناطق مختلف یک کشور، ورودی پروسه نیازمندی های کشورهای منطقه به ویژه کشورهای همسایه خواهد بود.

وی حضور سفیران پنج کشور اسپانیا، روسیه، پاکستان، گرجستان، رومانی و رایزن های فرهنگی و اقتصادی کشورهای مذکور در کنفرانس مدیریت استراتژیک را جزء ظرفیت‌های این همایش برای شناساندن قابلیت های استان در بخش های مختلف دانست.

همتی نوع دوست گفت: ارائه آموزش ها، مشاوره‌ها در حوزه مدیریت منابع انسانی، مدیریت بازاریابی و فروش، مدیریت استراتژیک و برندسازی و اعطای گواهینامه‌های بین‌المللی رضایتمندی مشتری، مزیت رقابت اثربخش ملی و بین المللی، تقدیر از برندهای برتر از دیگر بخش‌های این کنفرانس است.

رئیس کنفرانس مدیریت استراتژیک گیلان افزود: پنج اداره کل میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، صنعت، معدن و تجارت، استاندارد، فنی‌و حرفه‌ای و تعاون، کار و رفاه اجتماعی حامیان برگزار کننده کنفرانس مذکور هستند.

رئیس کنفرانس مدیریت استراتژیک گیلان با اشاره به ظهور انقلاب اسلامی ایران گفت: شکل جدیدی از حکومت در دنیا پدیدار شد که بنای سازگاری با قطب قدرت استکبار را نداشته و به مبارزه با استکبار پرداخت. ظهور چنین حکومتی آن هم در منطقه خاورمیانه که از لحاظ اقتصادی و ژئوپلیتیکی دارای اهمیت بسیار زیاد است، باعثشد که نظام استکبار جهانی با تمام قوا به مبارزه با انقلاب برخیزد.

وی ادامه داد: با پایان یافتن جنگ و عدم پیروزی استکبار در زمینه های نظامی، تهاجمات به عرصه‌های دیگر کشیده شد. یکی از این عرصه‌ها که خصوصاً در سال‌های اخیر با تهاجمات گسترده همراه بوده است، " عرصه اقتصادی " است بنابراین خود انقلاب اسلامی مکلف به نوآوری و نظریه‌پردازی و الگو‌‌سازی در عرصه‌های جدید اقتصادی است. هر کشوری که علم استکبار‌ستیزی را برپا کند، نیازمند چنین الگوهایی است. یکی از این مفاهیم " اقتصاد مقاومتی " است.

همتی نوع دوست افزود: بنا به تعریف برخی از اقتصاددانان از اقتصاد مقاومتی، این نوع اقتصاد معمولاً در رویارویی و تقابل با اقتصاد وابسته و مصرف کننده یک کشور قرار می گیرد که منفعل نیست و در مقابل اهداف اقتصادی سلطه، ایستادگی کرده و سعی در تغییر ساختارهای اقتصادی موجود و بومی سازی آن براساس جهان‌بینی و اهداف دارد و برای تداوم این نوع اقتصاد، باید هرچه بیشتر به سمت محدود کردن استفاده از منابع نفتی و رهایی از اتکای اقتصاد کشور به این منابع حرکت کرد و توجه داشت که اقتصاد مقاومتی در شرایطی معنا پیدا می کند که جنگی وجود داشته باشد و در برابر جنگ اقتصادی و همچنین جنگ نرم دشمن است که اقتصاد‌ مقاومتی معنا پیدا می کند.

همتی نوع دوست گیلانی درخصوص اقتصاد مقاومتی و مفهوم آن گفت: اقتصاد مقاومتی مفهومی است که در پی مقاوم سازی، بحران زدایی و ترمیم ساختارها و نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود اقتصادی مطرح می شود که قطعا باور و مشارکت همگانی و اعمال مدیریت‌های عقلایی و مدبرانه، پیش شرط و الزام چنین موضوعی است. اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی ها و تاکید روی مزیت‌های تولید داخل و تلاش برای خود اتکایی است.

وی با اشاره به برخی محورهای اساسی و مهم اقتصاد مقاومتی گفت: تأکید مقام معظم رهبری در ابتدای سال بر ضرورت تداوم " تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی "، مبین سه وظیفه برای دولت، دست اندرکاران تولید و مردم است، سه حلقه ای که نحوه تعامل آنها بر روی هم، تاثیر مستقیم دارد و نتیجه نهایی آن، به این تعامل وابسته است. یعنی هرچه قدر که مردم را تشویق به خرید کالای داخلی کنیم ولی کیفیت تولید کالای داخلی پایین باشد، عملاً رغبتی از سمت مردم به خرید کالای تولید داخلی نخواهد بود. اگر تولیدکننده هم برای تولید کالای باکیفیت همت کند ولی دولت و سیستم بانکی کشور، خدمات پولی و مالی ارائه ندهند و یا قوانین اقتصادی، فضای کسب و کار را‌ سخت کند و یا مردم نسبت به کالای داخلی بی رغبت باشند، بازهم نتیجه منفی خواهد بود. لذا باید تمامی ارتباطات این سه حلقه باهم اصلاح شده و در راستای افزایش تولید ملی بهبود پیدا کند.

دکتر همتی نوع دوست گیلانی با اشاره به سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی ادامه داد: محدودسازی اقتصاد دولتی و آزادسازی اقتصاد از پیامدهای مهم اصل ۴۴ قانون اساسی است. اقتصاد مقاومتی فعال و پویا نیازمند برنامه ریزی استراتژیک و راهبردی، مبتنی بر مردمی کردن اقتصاد از طریق میدان‌ دادن بیشتر به فعالان بخش خصوصی و رفع موانع و مشکلات این بخش است.

وی گفت: بخش خصوصی به عنوان موتور و محرک اصلی رشد اقتصادی و صنعتی است که با بکارگیری سرمایه خود و جذب و مشارکت سرمایه‌های غیردولتی، استفاده بهینه از منابع انسانی و اعمال مدیریت کار‌آمد، ضمن ایفاء نقش خود در رشد اقتصادی و صنعتی کشور، می‌تواند اهداف توسعه ای دولت را محقق نماید. اقتصاد مقاومتی بر پایه و اساس سرمایه معنوی افراد و جامعه استوار است و بخش خصوصی بدون شک برترین بستر، برای همراهی مردم به عنوان اصلی ترین ارکان مقاومت درجامعه، برای ضد ضربه کردن اقتصاد در برابر تحریم هاست.

رئیس کنفرانس مدیریت استراتژیک گیلان با اشاره به اینکه نخبه به فرد برجسته و کارآمدی اطلاق می شود که اثرگذاری وی در تولید علم، هنر و فناوری کشور محسوس باشد و هوش، خلاقیت، کارآفرینی و نبوغ فکری وی در راستای تولید دانش و نوآوری موجب سرعت بخشیدن به رشد و توسعه علمی و متوازن کشور شود، تصریح کرد: زمانی که فناوری‌های نوین مشمول تحریم قرار می‌گیرند و کشورهای دشمن اجازه نمی دهند این فناوری‌ها به ایران برسند، اگر از نخبگان حمایت شود، می توان این فناوری‌ها را تبدیل به فعالیت تجاری کرد. میدان‌ دادن به نخبگان در عرصه صنعت، تجارت و‌ کشاورزی، از ویژگیهای اقتصاد مقاومتی است و نیز باید شرایط به گونه ای باشد که نخبگان بدون مانع کارهای خود را پیش برند. آنچه جای نگرانی است، تحریم خارجی نیست بلکه نگرانی درخصوص موانع تولید و تجارت درداخل کشور است که گاهی شدیدتر ازتحریم ها عمل می کند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته که برحسب منویات مقام معظم رهبری، بنام جهاد اقتصادی نام گذاری شد، ‌آغاز حرکتی بود در راهی که به از بین بردن موانع و معضلات اقتصادی کشور می انجامد. به همین دلیل امسال که به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گذاری شده، یکی از اهداف مهم آن ایجاد " اقتصاد مقاومتی " است. جهاد اقتصادی به معنای شروع حرکتی موثر برای ساختن بنیان آینده ای‌ست که امروز برای هر ایرانی یک آغاز است، شروع زندگی در شرایطی بهتر و ایده آل. اقتصاد مقاومتی نتیجه و ثمره اقتصادی است که با تکیه برحرکت‌های جهادی و فداکارانه در برابر احتکار و انحصار قد علم می کند و با تورم و گرانی مقابله می کند تا مردم به آسایش نسبی در زندگی برسند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز