خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت خبر داد:

موضوع حمل و نقل یکی از مسائل مهم شهری است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۶۶۶

مباحثحقوق شهروندی درخصوص کسبه ای که با قراردادن علائم و وسایل مختلف در معابر، پارکینگ شخصی برای خود ایجاد کرده‌اند، می‌بایست به جدیت پی گیری شود.


موضوع حمل و نقل، یکی از مسائل مهم شهری است و از آن مهم‌تر در نظر گرفتن حقوق شهروندان است. زیرا شهر پویا نیازمند مدیریت صحیح است و احترام به عابرین پیاده نیز به عنوان یکی از اصول اخلاقی در رفتارهای شهروندی باید جلوه گر شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، در حاشیه هشتاد و دومین نشست اعضای کارگروه ترافیک شهرداری رشت، مهندس طلیسگر معاون حمل و نقل و ترافیک، گفت: مباحثحقوق شهروندی درخصوص کسبه‌ای که با قراردادن علائم و وسایل مختلف در معابر، پارکینگ شخصی برای خود ایجاد نموده‌اند می‌بایست به جدیت پی گیری شود.

وی نصب پارکومتر به منظور جلوگیری از این معضل را ضروری بر شمرد و افزود: اگر افراد بر خلاف قانون عمل کنند بر اساس ضوابط با آنان برخورد می‌شود که در جهت اجرایی کردن این طرح نیز مجوزهای لازم از شورای ترافیک استان و شورای شهر رشت اخذ شده و در کمیته فنی شورای عالی ترافیک کشور نیز مصوب شده اما برای ۲۹ خیابان مطالعه شده، منتظر تصویب نهایی طرح از سوی شورای عالی ترافیک شهرهای کشور هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک افزود: باید فرهنگ سازی شود تا همگان در جهت قانون حرکت نمایند و سعی کنند با رعایت ضوابط و مقررات، محیط مطلوبی برای دیگران ایجاد کند.

وی گفت: بعضاً در بعضی از نقاط مشاهده شده که صنوف مختلف، منجمله نمایشگاه داران و تعمیرکاران ماشین نسبت به پارک خودرو در پیاده رو اقدام می‌کنند که این امر موجب تضییع حقوق شهروندان می‌‌شود و عبور و مرور را مشکل می‌سازد، در این راستا از این عزیزان تقاضا داریم که با شهرداری ‌‌نهایت همکاری را به عمل آورند و نسبت به انجام تعمیرات و یا پارک ماشین‌ها تنها در ملک خویش اقدام نموده تا همگان بتوانند از فضای پیاده رو به نحو مناسبی استفاده کنند.

در ادامه ملکی، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی انقلاب رشت، نیز با اشاره به اینکه مالکیت پیاده و نظارت بر آن با شهرداری رشت است، بیان داشت: می‌بایست با افرادی که تردد شهروندان را مختل می‌سازند برخورد شود، بدواً با تذکر و در گام‌های بعدی با اهرم‌های اجرایی پی گیری انجام پذیرد.

ملکی تصریح کرد: ساماندهی خودروهای نمایشگاه‌های اتومبیل بسیار حائز اهمیت است زیرا پیاده رو ایجاد شده در امتداد خیابان برای عبور و مرور شهروندان در نظر گرفته شده است نه پارک خودرو‌ها.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز