خبرگزاری کار ایران

جهانگیری عنوان کرد:

باید سالانه ۵۰۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۳۲۸

وزارت نیرو در شرایط سختی قرار داد و وزیر نیرو در بیشتر جلسات، موضوع بدهی به شرکت‌های تولید کننده برق و پیمانکاران را به عنوان یک مشکل جدی مطرح می‌کند تا برای حل آن راهکاری پیدا شود.

معاون اول رییس جمهور در مراسم افتتاح فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر با اشاره به بدهی دولت به بخش خصوصی و شرکت‌های تولیدکننده برق گفت: تولید کنندگان برقی که مطالباتی از وزارت نیرو دارند، بدانند که دولت در شرایط استثنایی و سختی قرار گرفته و امیدوارم در کارگروهی که مربوط به این موضوع است بتوانیم راهکاری برای رفع این مشکل پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در گیلان، اسحاق جهانگیری با قدردانی از گروه مپنا برای انجام این کار بزرگ از بخش خصوصی کشور دعوت کرد تا نسبت به سرمایه گذاری در صنعت برق اقدام کند.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: وزارت نیرو در شرایط سختی قرار داد و وزیر نیرو در بیشتر جلسات، موضوع بدهی به شرکت‌های تولید کننده برق و پیمانکاران را به عنوان یک مشکل جدی مطرح می‌کند تا برای حل آن راهکاری پیدا شود.

جهانگیری ادامه داد: در دولت گذشته از شرکت‌های تولیدکننده برق و شرکت‌های آب پول‌هایی گرفته می‌شد تا برای پرداخت یارانه‌ نقدی به مردم هزینه شود اما از سال گذشته و در دولت تدبیر و امید این روند متوقف شد و تصمیم گرفتیم، از شرکت‌های آب پولی نگیریم و از بخش برق نیز میزان دریافت را کاهش داده‌ایم.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به ضرورت افزایش ظرفیت تولید برق کشور خاطرنشان کرد: باید سالانه ۵۰۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه کنیم و برای این منظور لازم است که همواره ایجاد ظرفیت ۱۵۰۰۰ مگاوات را در دست انجام داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و توانمندی کشور برای ساخت این نیروگاه‌ها گفت: احداثاین نیروگاه‌ها از اولویت‌های وزارت نیرو است؛ چرا که هم ظرفیت تولید برق را افزایش می‌دهد و هم از نظر زیست محیطی مطلوب‌تر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز