خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تالش خبر داد:

آزادسازی ۶ هکتار اراضی موقوفه تالش از دست متصرفان

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۱۶۹

این شهرستان دارای ۲۰ بقعه متبرکه است. بقعه‌هایی نیز در مکان‌های مختلف وجود دارد که شناسایی نشده و برخی از آنها نیز جعلی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تالش گفت: حدود ۶ هکتار اراضی موقوفه تالش از دست متصرفان آزادسازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تالش، سید حامد میرحسینی با بیان اینکه این شهرستان دارای ۲۰ بقعه متبرکه و دارای کد است، اظهار کرد: بقعههایی نیز در مکانهای مختلف وجود دارد که شناسایی نشده و برخی از آنها نیز جعلی است.

وی از بخشداران خواست تا بقاع حوزههای خود را به اداره اوقاف شهرستان معرفی کنند و افزود: در تالشبقاعی نیز شناسایی شده و در لیست اوقاف قرار داشتند، اما به دلیل اینکه شجره نامه و قبر مشخصی نداشتند، از لیست خارج شدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تالش بقعه سیاه اعلمرا یکی از بقاع این شهرستان عنوان کرد که از لیست بقعه خارج و تبدیل به مسجد شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد درآمد بقاع متبرکه صرف برنامههای فرهنگی همان بقعه میشود افزود: امسال حدود ۴ هزار نفر در مسابقات قرآن تالش شرکت کردند که سالهای گذشته این میزان بین ۳۰۰ نفر و ۴۰۰ نفر بود.


میرحسینی با بیان اینکه در گیلان ۸۰ هزار نفر در مسابقات استانی قرآن شرکت کردند، تصریح کرد: در این مسابقات ۴ عنوان و مقام خوب نصیب تالش شده که نفر نخست ترتیل بزرگسالان آذرمان صادقی، مائده بشیری نفر نخست قرائت شکوفهها، سمیه آصفینفر دوم قرائت بزرگسالانوبهمن کرمینفر سوم حفظ ۲۰ جزء بزرگسالان هستند.

وی با ابراز خوشنودی از حضور نفرات در مسابقات مذکور، ادامه داد: این نفرات از بین ۸۰ هزار نفر، حائز مقام استانی شدند که برای تالش افتخار بزرگی محسوب میشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز