خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان عنوان کرد:

یکی از علت های اصلی طلاق در کشور اعتیاد است

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۴۹۶

دستگاههای آموزشی رسالت خود را در امر پیشگیری از مواد مخدر در استان حفظ کنند و دانشگاهها حضور پر رنگ تری داشته باشند.

چهارمین شورای هماهنگی مبازره با مواد مخدراستان گیلان به ریاست استاندار گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی ظهر امروز در شورای هماهنگی مبازره با مواد مخدر که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد، گفت: کمیته های مبازره با مواد مخدردر گیلان فعال عمل می کنند و باید متناسب با این فعالیت برنامه های عمیق تری را در این بخش تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزار نفر در حال گذراندن دوره دکتری در گیلان هستند ادامه داد: انتظار می رود این افرادبخشی از پروژه های خود را در آسیب های اجتماعی تعریف کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه رسانه ها نیز قوی تر برای آگاه سازی اقشار مختلف جامعه اطلاع رسانی کنند گفت: آسیب های مواد مخدر در مدارس استان باید به صفر برسد و مانند همیشه آموزش و پرورش گیلان هوشیارانه عمل کند.

نجفی ادامه داد: دستگاههای آموزشی رسالت خود را در امر پیشگیری از مواد مخدر در استان حفظ کنند و دانشگاهها حضور پر رنگ تری داشته باشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه سهل انگاری در پیشگیری از مواد مخدر حوادثرا برای ما به دنبال دارد، گفت: دستگاههای مربوطه در این بخش قوی ورود کنند.

وی گفت: چون گیلان استانی ترانزیتی است باید همت ها مضاعف شود تا مبادا از استان ما برای انتقال مواد به این کشورها استفاده شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مواد مخدر بلای خانمان سوزی است که مردم را با گرفتاریهای فراوانی مواجه می کند، خاطر نشان کرد: کارگروه برنامه ریزی را موظف خواهیم کرد تا در پیشگیری از این بلای خانمان سوز بار مالی بیشتری اختصاص دهد.

وی از شهرداری رشت خواست تا برای راه اندازی مرکز نگهداری معتادین در رشت برنامه هایش را تنظیم کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیزبا بیان اینکه اعتیاد به خانواده و فرهنگ ما ضربه می زند، اضافه کرد: یکی از علت های اصلی طلاق در کشور اعتیاد است.

پوراوزان ادامه داد: گیلان در مقابله با مواد مخدر جزء ۵استان برتر کشور است و هم اکنون ۳۸۰مرکز درمانی در گیلان فعال هستند.

سیاوش پور رئیس کل دادگستری گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه میل به مواد مخدر در گیلان چندان کم نشده است، گفت: ۵۳درصد محکومین زندان در گیلان مربوط به مواد مخدر است و ۲۴درصد زندانیان جرم سرقت دارند که این امر هم از مواد مخدر نشات می گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در همایش هایی که در مبازراه با مواد مخدر برگزار می شود مخاطبان افراد سالم هستند نه افراد درگیر مواد مخدر تصریح کرد: آموزش ها لازم به گوش معتادان نمی رسد و اصولا این افراد مخاطبان رسانه و همایش نیستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز