خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در گیلان

در انجام کارها رضای خدا را در نظر بگیریم

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۹۸۰

تمام احکام زندگی بشر در ۸۳۰ آیه از آیات قرآن کریم آمده است اما مردم گاهی از مسائل اولیه دینی بی‌اطلاع هستند

به گزارش ایلنا، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، امروزدر دیدار با دست اندرکاران بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول و فرموده پیامبر اسلام(ص) «خداوند دوست دارد آن بنده‌ای را که کاری می‌کند و کارش را محکم انجام می‌دهد» گفت: انسان هر کاری را به عهده می‌گیرد باید هم علم داشته باشد و هم تعهد و همه امور از جمله عبادت، تعلیم و تربیت، کتاب نوشتن و حتی راهداری و راه‌سازی و حمل نقل باید با مسئولیت‌پذیری انجام گیرد

وی با تاکیدبر درستی انجام وظایف ادامه داد: یکی از دردهای جوامع کنونی و انسان‌های روی کره زمین این است که از انجام درست و متقن امور امتناع می‌کنند و منافع مادی را مقدم می‌شمارند.

امام جمعه رشت ناآگاهی نسبت به مسئولیت و عدم تعهد کاری را یکی از مشکلات حوزه راهداری و حمل و نقل دانست و تصریح کرد: اگر رانندگان اصول اولیه وظیفه خود را ندانند و یا آن را نادیده بگیرند، حوادثجبران‌ناپذیری رخ می‌دهد و برای جامعه گرفتاری‌های فراوان پیش می‌آید.

در ادامه با اشاره به تاکید بر اینکه دست اندرکاران راهداری و حمل و نقل نیز می‌توانند از متون اسلامی بهره بگیرند، گفت: دین اسلام جامع‌الاطراف است و حکم هر حرکتی در اسلام آمده که بیشتر از ۳۰۰ قاعده کلی در شرع مطرح شده که مجتهدین به وسیله این قوائد سایر احکام را بیان می‌کنند.

وی با ابراز تاسف از بی‌اطلاعی جامعه نسبت به جامعیت اسلام، ادامه داد: تمام احکام زندگی بشر در ۸۳۰ آیه از آیات قرآن کریم آمده است، اما مردم گاهی از مسائل اولیه دینی بی‌اطلاع هستند.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه در انجام کارها رضای خدا را در نظر بگیریم زیرا عملی که برای رضای خدا باشد و رفع مشکلات مردم را به دنبال داشته باشد ثواب نماز شب را دارداضافه کرد: مردم را نان‌خور خدا هستند پس پست‌ها را برای پست نخواهیم و پست‌ها را برای خدمت به مردم بخواهیم؛ باید برای خدمت به مردم آماده باشم تا رضایت آنان را از انقلاب اسلامی جلب کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز