خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گیلان:

روزانه ۶۰۰ تن زباله در روستاهای گیلان تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۶۱۹

وجود تالاب و دریا موقعیت استان را از نظر دفن زباله حساس کرده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های گیلان گفت: روزانه ۶۰۰ تن زباله‌ در روستاهای گیلان تولید می‌شود.

به گزارش ایلنا از صومعه‌سرا، افشین پورعلی امروز در مراسم افتتاح طرح تفکیک زباله از مبدأ در بخش گوراب‌زرمیخ این شهرستان اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در استان و شهرستان‌ها، این طرح قابلیت اجرا یافته است.

وی با بیان اینکه روزانه بین یک‌هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار تن زباله در استان تولید می‌شود، تصریح کرد: این میزان تولید زباله تنها مربوط به زمانی از سال می‌شود که مسافر به استان نمی‌آید.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های گیلان سهم روستا‌ها از این میزان زباله را ۶۰۰ تن دانست و افزود: یک‌هزار و ۴۰۰ تن از زباله تولیدی روزانه گیلان سهم شهر‌ها است.

وی با اشاره به اینکه داشتن نعمت‌هایی مانند جنگل، دریا و مراتع امانتی از جانب خداوند برای ما است، خاطرنشان کرد: باید از این امانت الهی محافظت کرده و به دست آیندگان بسپاریم.

پورعلی کمبود زمین برای دفن زباله استان را یکی از مهم‌ترین معضلات در این مورد دانست و متذکر شد: وجود تالاب و دریا موقعیت استان را از نظر دفن زباله حساس کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز