خبرگزاری کار ایران

با هدف تامین و ارتقاء سلامت؛

طرح پایش سلامت ۲ هزار و ۱۰۰ دانش اموز مدارس سما واحد رشت

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۴۶۳

کمیته بهداشت و سلامت در مدارس سما واحد رشت، متشکل از کارشناسان بهداشت سلامت و روان کار آموزش کودکان، نوجوانان و جوانان تشکیل شد.

معاون سما واحد رشت از آغاز طرح پایش سلامت ۲ هزار و ۱۰۰ دانش اموز مدارس سما واحد رشت با هدف تامین و ارتقاء سلامت خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا آزادبر امروز در جلسه بهداشت و سلامت این سازمان به اجرای یکی از برنامه‌های مهم در راستای رسیدگی به وضعیت سلامت دانش‌آموزان مدارس سما اشاره کرد.

وی اظهار کرد: طرح سلامت با هدف تامین، حفظ و ارتقاء سلامت دانش‌آموزان در ابعاد جسمی، روانی و اجتماعی در مدارس سما واحد رشت در حال اجرا است.

این مسئول از تشکیل کمیته بهداشت و سلامت در سما واحد رشت خبر داد و افزود: این کمیته متشکل از کار‌شناسان بهداشت سلامت و روان کار آموزش کودکان، نوجوانان و جوانان است.

وی تصریح کرد: کمیته بهداشت و سلامت، دانش‌آموز را در حیطه بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، تغذیه، سو مصرف مواد مخدر، سوانح و حوادثمورد بررسی قرار می‌دهد.

آزادبر کنترل کامل پزشکی دانش‌آموزان مذکور را در زمینه‌های بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی و دهان و دندان عنوان کرد.

دبیر شورای سیاستگذاری سما گیلان با بیان اینکه اکنون طرح بهداشت یاران نیز در مدارس سما در حال اجراست، ادامه داد: اجرای این طرح از مهر ماه سال جاری با هدف به‌کارگیری، هدایت و ساماندهی قابلیت‌ها و استعدادهای دانش‌آموزان سما و آماده کردن آن‌ها برای پذیرش مسئولیت‌های دشوار زندگی آغاز شد.

وی تصریح کرد: این تشکل دانش‌آموزی در بیشتر فعالیت‌های بهداشتی مدارس حضوری فعال دارد و به عنوان یکی از مدافعان برنامه‌های ارتقاء سلامت شناخته می‌شوند.

آزادبر با اشاره به اجرای این طرح برای ۲ هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز مدارس سما واحد رشت خاطرنشان کرد: با اجری این طرح می‌توان ریشه بسیاری از آسیب‌های جسمی و روحی را در دانش‌آموزان مدارس شناسایی و آن‌ها را درمان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز