خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان فرهنگی ‌ شهرداری رشت خبر داد:

آغاز فعالیت فعالان بخش فرهنگ زبان مادری «گیلکی» در رشت

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۶۰۹

مدیریت این انجمن به ‌عهده «فریدون نوزاد»، پژوهشگر برجسته گیلان، است

مدیرعامل سازمان فرهنگی ‌ورزشی شهرداری رشت گفت: فعالیت فعالان بخش فرهنگ زبان مادری «گیلکی» با مدیریت استاد فریدون نوزاد، گیلان‌شناس برجسته استان، هر ۱۵ روز یکبار در رشت برگزار می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا قانع پیش از ظهر امروز در نشست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری این شهر با تاکید بر ضرورت زنده نگهداشتن زبان گیلکی اظهار کرد: با هدف توجه به زبان مادری انجمن فرهنگ بومی گیلان هر ۱۵ روز یکبار پذیرای تمام فعالان بخش فرهنگ، ادب و زبان مادری گیلکی است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت این انجمن به ‌عهده فریدون نوزاد استاد گیلان‌شناس و پژوهشگر برجسته گیلان است، افزود: زنده نگهداشتن زبان گیلکی و فعالیت برای غنای فرهنگ و تمدن گیلان از اهداف مهم این انجمن است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی‌ ورزشی شهرداری رشت ساعت برگزاری انجمن مذکور را ۱۶ تا ۱۸ عصر در این سازمان ذکر کرد و یادآور شد: از علاقه‌مندان به فرهنگ، زبان و تمدن گیلان برای حضور در این جلسات دعوت می‌شود.

وی ارائه راهکارها و نقطه‌نظرات علاقه‌مندان به فرهنگ بومی گیلان در زمینه فرهنگ‌سازی و استفاده از زبان مادری را مهم دانست و یادآور شد: از نظرات علاقه‌مندان در راستای تقویت فعالیت‌های فرهنگی گیلان استفاده می‌شود.

قانعی در ادامه از برگزاری نمایشگاه سرنسخه‌های پزشکان رشت در خانه‌ میرزا کوچک خبر داد و خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه دست‌خط و سرنسخه‌های پزشکان رشتی در طول سال‌های ۱۳۱۵ تا ۱۳۵۰ از تاریخ اول تا ۳۰ دی‌ماه سال جاری در خانه میرزا کوچک برای نخستین‌بار به نمایش عمومی در می‌آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز