خبرگزاری کار ایران

رئیس محیط زیست آستارا هشدار داد:

پرهیز از تماس مستقیم با هرگونه پرنده یا حیوان وحشی بیمار

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۳۷۳

یک قطعه قوی بیمار در یکی از روستاهای ساحلی شهرستان آستارا مشاهده شد و هم اکنون تحت درمان قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی بندر آستارا نسبت به پرهیز از تماس مستقیم با هرگونه پرنده یا حیوان وحشی بیمار هشدار داد و گفت: افراد ضمن خودداری از تماس مستقیم و یا استفاده از آن‌ها، مراتب را در کوتاه‌ترین زمان به اداره حفاظت محیط زیست یا اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی بندر آستارا، شهروز قلی‌نژاد با اشاره به فرا رسیدن فصل سرد و مهاجرت پرندگان و احتمال بروز بیماری در آن‌ها اظهار کرد: در پی سرد شدن تدریجی هوا و ورود گونه‌های مختلفی از پرندگان مهاجر به تالاب‌ها و آبگیرهای منطقه، یک قطعه قوی بیمار که در یکی از روستاهای ساحلی شهرستان زمین گیر شده بود، توسط یکی از اهالی طبیعت دوست و وظیفه‌شناس، جهت مداوا به اداره محیط زیست تحویل داده شد.

وی با اشاره به اینکه این قو از نوع گنگ و جنس ماده است، ادامه داد: در بررسی اولیه علایمی از قبیل آب ریزش شدید از منقار، آویزان شده بال‌ها و ناتوانی در راه رفتن، پرواز و خوردن غذا مشاهده شد که شباهت بسیاری به بیماری آنفولانزای مرغی دارد.

قلی‌نژاد توضیح داد: پس از مشاهده این علایم، نمونه گیری توسط دامپزشکان اداره دامپزشکی آستارا انجام شد و تا حصول نتیجه آزمایش، پرنده مذکور در مرکز اورژانس پناهگاه طبیعت گردی لوندویل در قرنطینه نگهداری می‌شود.

وی به هشدارهای جهانی مبنی بر تمهید اقدامات لازم، پیشگیرانه و مقابله با بیماری آنفولانزای مرغی اشاره و تصریح کرد: بدینوسیله به اطلاع عموم شهروندان می‌رسانیم که پس از مشاهده هرگونه پرنده یا حیوان وحشی بیمار، ضمن خودداری از تماس مستقیم و یا استفاده از آن‌ها، مراتب را در حداقل‌ترین زمان به اداره حفاظت محیط زیست یا اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست در پایان بر همکاری مردم در این خصوص تأکید کرد و افزود: اخبار و اطلاعات شهروندان تأثیرات به‌سزایی را در مقابله با بیماری‌هایی از این دست دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز