خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی گیلان:

چرخ صنایع دستی بدون تسهیلات اشتغالزایی بانک های عامل نمی چرخد

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۱۹۶

بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی صنایع دستی به تعهدات خود عمل نکردند.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: چرخ صنایع دستی و هنرهای سنتی استان بدون تسهیلات اشتغالزایی و تعامل بانک های عامل نمی چرخد.

به گزارش ایلنا از رشت، رضاعلیزاده امروز در جلسه شورای معاونان این اداره کل افزود: اعطای تسهیلات به موقع به سرمایه گذاران می تواند پروژه های گردشگری را فعال نموده و در عین حال کمبود امکانات خدمات گردشگری را مرتفع کند.

وی، در ادامه در خصوص تقویت فضای کسب و کار خرد گفت: طیفی از هنرمندان صنایع دستی در قالب مشاغل خانگی مشغول فعالیت هستند که با حمایت تسهیلاتی از آنان می توان فعالیت آنان را گسترده و چه بسا زمینه ایجاد کارگاههای بزرگ تر را فراهم کرد.

مدیرکل میراثفرهنگی گیلان گفت: چرخ صنایع دستی و هنرهای سنتی استان بدون تسهیلات اشتغالزایی و تعامل بانک های عامل نمی چرخد.

علیزاده بیان کرد: چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند صنایع دستی در زمان حاضر، متقاضی دریافت تسهیلات اشتغالزایی در استان هستند.

وی، با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی صنایع دستی در سال های گذشته گفت: سال های ۹۰ و ۹۱ مبلغ ۱۸۰ میلیارد و ۱۸۹ میلیون ریال به شش هزار و ۵۹۳ نفر تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.

وی، به سهمیه ۱۰میلیارد ریالی پرداخت تسهیلات به اشتغال صنایع دستی گیلان در سال ۹۲ اشاره کرد و افزود: سال گذشته تعداد ۳۵۴ نفر به بانک های عامل معرفی شدند.

علیزاده، با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی صنایع دستی تنها به ۱۸ نفر در سال ۹۲ پرداخت شده است، تصریح کرد: بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی صنایع دستی به تعهدات خود عمل نکردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز