خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم رشت در مجلس:

دولت به فکر حذف اقشار مرفه از دریافت یارانه نقدی باشد

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۹۰۰

مجلس در شرایط کنونی موافق افزایش قیمت برق، آب و گاز نیست

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه اکنون ظرفیت اجرای فاز سوم هدفمندی وجود ندارد، به دولت توصیه کرد تا به جای افزایش درآمد، به فکر کاهش هزینه ها از طریق ابزار حذف اقشار مرفه از دریافت یارانه نقدی باشد.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از پایگاه خبری غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس، این نماینده مجلس در رابطه با گمانه زنی های موجود مبنی بر احتمال اجرای فاز سوم قانون هدفمندی طی سال آینده، گفت: اجرای فاز سوم هدفمندی در شرایط کنونی غیر منطقی است، چراکه اکنون بسیاری از برنامه ها در نیمه راه بوده و اجرای گام بعدی به هیچ عنوان منطقی نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که ضرورت اجرای فاز سوم قانون هدفمندی چیست؟ بیان کرد: مجلس به هیچ عنوان موافق این اقدام نیست، چرا که دولت به تعهدات خود در تبصره ۲۱ قانون عمل نکرده و هم اکنون بخش اعظم قانون هدفمندی روی زمین مانده است.

وی با بیان اینکه مجلس در شرایط کنونی موافق افزایش قیمت برق، آب و گاز نیست، افزود: دولت برای اجرای این فاز، باید پیش زمینه ها را فراهم کند و تا زمانی که فاز یک و دو هدفمندی یارانه ها کامل نشده است نمی توان صحبت از برداشتن گام سوم کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: دولت ابتدا باید به تعهدات خود در بخش کاهش هزینه‌ها عمل کند و پس از آن و در صورت نیاز، می توان به فکر افزایش درآمد بود.

وی ادامه داد: اجرای فاز سوم به معنی افزایش درآمد در قبال کاهش هزینه است و ما معتقدیم که همچنان امکان کاهش هزینه ها وجود دارد، در اینصورت شاید نیازی هم به افزایش فشار به جامعه نباشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم در واکنش به حذف برخی ایرانیان مقیم خارج کشور از دریافت یارانه نقدی نیز گفت: کاهش هزینه دقیقا همین موضوع است، تا زمانی که می توان با حذف اقشار مرفه از افزایش قیمت آب، برق و گاز جلوگیری کرد دلیلی برای رشد قیمت ها باقی نمی ماند.

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: دولت بر اساس اطلاعات وزارت امورخارجه ۱۲۴ هزار نفر را از دریافت یارانه محروم کرد، اما آن ۱۰ میلیون نفری که بنا به گفته وزیر اقتصاد مستحق دریافت یارانه نیستند چه شدند، شاید بهتر باشد که به جای افزایش قیمتها، به فکر حذف این اقشار از دریافت یارانه نقدی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز