خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گیلان عنوان کرد:

وجود فرزندان طلاق مشکل پنهان جامعه است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۵۰۵

امروز از هر ۵ ازدواج در کشور یک ازدواج به جدایی ختم می شود و این درحالی است که این طلاق ها اغلب در سنین زیر ۳۰ سال یعنی در اوج جوانی افراد اتفاق می افتد.

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: وجود فرزندان طلاق مشکل پنهان و خاموش جامعه است.

به گزارش ایلنا از رشت، سیاوش پور امروز در همایش استانی ماهواره در آیینه حقوق و اخلاق در سالن اجتماعات دانشگاه ازاد واحد رشت با اشاره به سرخوردگی دشمن از استقرار نظام اسلامی در ایران اظهار کرد: امروز ایران به عنوان مقتدر ترین کشور منطقه مورد توجه جهان است.

وی افزود: بی شک حساسیت هایی که ابرقدرت ها نسبت به ایران نشان می دهند به دلیل وجود دستاوردهای بسیار ارزشمند جمهوری اسلامی طی این سال هاست.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به بیانات امام راحل خاطر نشان کرد: به فرموده امام راحل حفظ و صیانت از انقلاب از خود انقلاب اهمیت بیشتری دارد و امروز وجود نهادهای تاثیرگذار مانند بسیج ضرورت می یابد.

وی با بیان اینکه متاسفانه با وجود تمام دستاوردهای ارزشمند در جامعه امروز شاهد تضادهایی در سطح اجتماع هستیم تصریح کرد: اخلاق جامعه، رفتارهای اجتماعی سبک زندگی و… به شدت از طرف دشمن تهدید می شوند و این امر یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است.

سیاوش پور به ایجاد روش های غلط، برداشت ها و تقلیدهای نادرست افراد به ویژه جوانان از برنامه های ماهواره ای اشاره کرد و گفت: امروز به دلیل آنچه که در قوه قضاییه به عنوان آیینه تمام نمای جامعه دیده می شود نمی توان به متولیان فرهنگی نمره قبولی داد.

این مسئول تعداد ورودی پرونده های یکی کشور ۷۵ میلیونی(ایران) را به اندازه یک کشور با جمعیت بالای یک میلیارد نفر خواند و گفت: این آمار با معیارهای اسلامی و در یک جامعه اسلامی مطابقت ندارد.

سیاوش پور با تاکید براینکه دشمن در تلاش است تا از طریق روزنه های فرهنگی به کشور آسیب بزند ادامه داد: پیام اینگونه همایش ها ایجاد حساسیت و هشدار در زمینه فرهنگی است.

وی خاطر نشان کرد: امروز از هر ۵ ازدواج در کشور یک ازدواج به جدایی ختم می شود و این درحالی است که این طلاق ها اغلب در سنین زیر ۳۰ سال یعنی در اوج جوانی افراد اتفاق می افتد.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به افزایش زنان بیوه، دختران مجرد ازدواج نکرده با سنین بالا، فرزندان طلاق و… ادامه داد: این مشکلات از جمله مشکلات خاموش و پنهان جامعه ما هستند که آثار سویی را به دنبال دارند.

وی با بیان اینکه به طور قطعی ماهواره با برنامه ها و سریال هایش نیز بر افزایش امار این مشکلات تاثیرگذار است افزود: دشمن برای تغییر سبک زندگی ما برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرده است.

این مسئول یادآور شد: روزی والدین نگران جوانان خود در پارک ها و سینماها و… بودند در حالیکه امروز جوان ما امروز در اتاق خوابش در معرض رایانه و گوشی همراه خود مورد تهاجم قرار گرفته است.

وی صیانت از جوانان و در برابر تبلیغات فرهنگی دشمن را وظیفه همه مسئولان دانست و گفت: در این مسیر همه باید هوشیار باشیم.

پایان پیام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز