خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی املش خبر داد:

آغاز برداشت نارنج از ۱۱۵ هکتار از باغات مرکبات املش

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۴۱۸

پیش بینی می شود از این باغات یک هزار و ۳۸۰ تن محصول به ارزش اقتصادی ۷۵۹۰ میلیون ریال برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی املش از آغاز برداشت نارنج از ۱۱۵ هکتار از باغات مرکبات این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از املش، مسعود امیربندهامروز در جلسه کشاورزی املش گفت: یکی از اولویت های کاری جهاد کشاورزی املش جلوگیری از تغییر کاربری هاست.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای تبصره ۱ و ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، از اقدام یکی از افراد سودجو که در تعطیلات ماه محرم مبادرت به تغییر کاربری ۲ هکتار اراضی شالیزاری در روستای قریه لگموج کرده بود، جلوگیری به عمل آمد.

وی ادامه داد: فرد متخلف پس از شکوایه این مدیریت و دستور دادستان شهرستان املش باهزینه شخصی نسبت به قلع و قمع اقدام کرد و این کار پس از صورتجلسه پاسگاه انتظامی به امور اراضی استان گزارش شد.

امیربنده با بیان اینکه در شالیزارهای شهرستان املش فقط باید برنج تولید شود و به هیچ وجه نباید به محلی برای تولید دیگر محصولات و یا ساخت واحدهای مسکونی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه در شالیزارهای املش کیفی ترین برنج های گیلان کشت می شود، این شهرستان مقام دوم تولید مرکبات استان را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی املش از آغاز برداشت نارنج از ۱۱۵ هکتار از باغات مرکبات این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود از این باغات یک هزار و ۳۸۰ تن محصول به ارزش اقتصادی ۷۵۹۰ میلیون ریال برداشت شود.

وی با بیان اینکه نارنج از جمله میوه هایی است که برای اعصاب، دفع سنگ کلیه، سنگ مثانه و فشارخون بسیار مفید است، تصریح کرد: قیمت هر کیلو نارنج در بازار محلی املش ۵۵۰۰ ریال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز