خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی:

منطقه آزاد انزلی میزبان سرمایه‌گذاران چینی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۴۴۵

اکنون منطقه آزاد انزلی میزبان سرمایه‌گذارانی از کشور چین در حوزه‌های تولیدی و بازرگانی است.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی گفت: منطقه آزاد انزلی، میزبان سرمایه‌گذاران چینی در حوزه‌های تولیدی و بازرگانی است.

به گزارش ایلنا از انزلی، رضا مسرور امروز در نشست معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی با چینی‌ها، با بیان اینکه این منطقه ظرفیت تخلیه و بارگیری ۷ میلیون تن کالا در سال را دارد، اظهار کرد: مساحت منطقه آزاد انزلی بالغ بر ۹ هزار و ۴۰۰ هکتار است.

وی منطقه آزاد انزلی را دارای محدوده‌های بندری، صنعتی، تجاری و گردشگری دانست و افزود: توسعه مراودات تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر و چین از اهداف برگزاری جلسه مذکور است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی این منطقه را دارای جاذبه و مزایای سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی عنوان کرد و یادآور شد: اکنون مشغول مذاکره با شرکت‌های حمل و نقل و ایرانی علاقه‌مند به ارسال محصولات خود از مسیر این کریدور به منطقه آزاد انزلی هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای عملیاتی شدن کریدور ترانزیتی‌ ‌ بین‌المللی ریلی و دریایی، چین‌ اکتائو ‌ انزلی، آمادگی لازم وجود دارد، خاطرنشان کرد: اکنون منطقه آزاد انزلی میزبان سرمایه‌گذارانی از کشور چین در حوزه‌های تولیدی و بازرگانی است.

مسرور، راه‌اندازی کریدور مذکور را در ایجاد فرصت‌های مختلف برای امکان ترانزیت، صادرات و صادرات مجدد از طریق این منطقه را مهم خواند و گفت: بهره‌گیری از این کریدور موجب کاهش هزینه و زمان حمل و نقل کالا بین دو کشور می‌شود.

وی کریدور چین‌ ‌ اکتائو ‌‌ بندرانزلی را مناسب‌ترین مسیر حمل کالا ذکر کرد و متذکر شد: ما علاقه‌مند به استفاده از این کریدور هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز