خبرگزاری کار ایران

فرمانده سپاه فومن خبر داد:

بهره برداری از ۷۱ طرح اشتغالزایی فومن در هفته بسیج

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۸۲۷

فرمانده سپاه فومن از بهره برداری از ۷۱ طرح اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی و عمرانی این شهرستان در هفته بسیج خبر داد.

به گزارش ایلنا از فومن، علی توشه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت ایام شهادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج۷۱طرح اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی و عمرانی در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: این تعداد طرح در قالب ماموریت بسیج در زمینه جهاد اقتصادی، محرومیت زدایی و سازندگی با ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار، شامل ۵۷ طرح اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی و ۱۴ طرح عام المنفعه عمران و آبادانی است.

توشه اضافه کرد: طرحهای اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی در زمینه استخر پرورش ماهیان سردآبی و گرم آبی، پرورش زنبور عسل و تولید عسل، واحدهای دامپروری دام سبک و سنگین، کارگاه‌های ورمی کمپوست، راه اندازی گلخانه گلو گیاه، کارگاه‌های پرورش قارچ، پرورش و تولید انواع ماکیان از جمله مرغ در فضاهای بلااستفاده منازل روستائیان و نیز صنایع تبدیلی است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرحها برای بیش از ۱۷۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمسقیم شغل ایجاد شده، ادامه داد: برای اجرای طرحهای اقتصادی مقاومتی در فومن ۱۸ میلیارد ریال در قالب تسهیلات طرحهای زودبازده به متقاضیان واجد شرایط در شش ماه نخست سالجاری پرداخت شده است.

فرمانده سپاه فومنبیان کرد: ۱۴ طرح عمرانی شامل پنج واحد مسکونی برای نیازمندان، پل ارتباطی روستایی، دیوارسازی رودخانه و مرمت و زیباسازی مدارس نیز از دیگر طرح هایی است که با دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به مناسبت هفته بسیج امسال در شهرستان فومن به بهره برداری می‌رسد.

وی همچنین افزود: ۳۲۰ دانش‌آموز فومنی با هشت دستگاه اتوبوس به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام شدند.

فرمانده سپاه ناحیه فومن با اشاره به ویزیت رایگان روستاییان این شهرستان در هفته بسیج، افزود: رزمایش گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر فومن در ۶ و ۷ آذر امسال در غرب گیلان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه فومن انقلاب اسلامی ایران را با انگیزه مقدس نشات گرفته از دین، قرآن و ائمه اطهار(ع) دانست و افزود: رشد و تعالی انقلاب شامل سه مرحله تحولی است که در مرحله نخست شکل‌گیری انقلاب ساختار سیاسی کشور پایه‌ریزی شد.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی استقرار انقلاب صورت گرفت که از ابتدای انقلاب تا پایان جنگ تحمیلی ادامه داشت و در مرحله سوم و حساس نیز استمرار انقلاب است تا بتوانیم این انقلاب مقدس را به اهداف عالیه و چشم‌انداز ترسیم شده برسانیم.

توشه با بیان اینکه متصل کردن انقلاب اسلامی به ظهور منجی عالم بشریت حضرت صاحب‌الزمان(عج) چشم‌انداز انقلاب اسلامی ایران است، یادآور شد: با چنین چشم‌انداز آرمانی و مقدس باید تلاش کنیم که دشمنان انقلاب اسلامی آن را از مسیر اصلی خارج نکنند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهداف عالیه به رشد، بالندگی و امنیت نیاز دارد، متذکر شد: در این عرصه بسیج با راهکارهای لازم حاضر است.

وی ماموریت بسیج را دفاع و حفاظت از آرمان‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی دانست و افزود: بسیج در تمام مراحل انقلاب اسلامی که دشمن با تهدیدات خود به دنبال خدشه وارد کردن به این انقلاب بوده حضور داشته است.

سرهنگ توشه شکل‌گیری حلقه صالحین در بسیجیان و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را از تحولات اصلی به‌وجود آمده در بسیج ذکر کرد و یادآور شد: در حلقه صالحین ابتدا خود را می‌سازند و پس از آن با اجرای امر به معروف و نهی از منکر به دنبال اصلاح وضعیت اجتماعی جامعه خواهند بود.

وی افزود: بسیج علاوه بر حفظ آمادگی رزمی و ارتقای آن در عرصه‌های فرهنگی، هنری، علمی، اجتماعی، جهاد اقتصادی و محرومیت‌زدایی حضور دارد و فعالیت‌های چشمگیری را دنبال می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز