خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان رودبار تاکید کرد:

حفظ ونگهداری آزاده راه رشت - قزوین به عنوان سرمایه ملی

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۰۹۴

نشست خاک بستر و حجم بالای تردد ماشین‌های سنگین در مسیر آزاد راه رشت – قزوین موجب خرابی رویه این محور شده است.

رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان رودبار گفت: ۸۵درصد از نشست‌ها و گود افتادگی‌های آزاد راه رشت - قزوین مرمت و بازسازی شد.

به گزارش ایلنا، شعبانی گفت: با هدف افزایش ایمنی تردد، بهبود وضعیت و ارتقای کیفی سطح آزاد راه‌، ۸۵درصد از نشست‌ها وگود افتادگی‌های بستر آزاد راه رشت - قزوین در محدوده لوشان - منجیل مرمت و بازسازی شد.

وی با اشاره به اینکه نشست خاک بستر و حجم بالای تردد ماشین‌های سنگین در این مسیر موجب خرابی رویه این محور شده است، اضافه کرد: حفظ سرمایه‌های موجود از جمله نگهداری رویه آسفالت جاده‌ها از ضروریات و برنامه‌های این اداره است که با توجه به لزوم اصلاح و مرمت رویه آسفالت در این منطقه، عملیات اجرایی آن انجام شد و ۸۵ درصد از نشست‌های سطح مسیر بازسازی شد و ۱۵ درصد باقی مانده نیز طی روزهای آینده درصورت مساعد بودن شرایط جوی، اجرا خواهد شد.

شعبانی با اشاره به مراحل اجرایی این عملیات گفت: به منظور جلوگیری از نفوذ آب به لایه‌های زیرین و حفظ رویه راه، عملیات زیرسازی سه سانتی و ماده تقویت کننده زیرساخت آسفالت در نقاطی که دچار نشست و گود افتادگی شده اجرا می‌شود وسپس با یک لایه روسازی آسفالت، این عملیات تکمیل خواهد شد.

رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان رودبار با تاکید برحفظ و نگهداری راه به عنوان سرمایه ملی تصریح کرد: تدابیر لازم برای تعمیر ونگهداری راه و رفع خرابی‌های بوجود آمده جهت جلوگیری از گسترش خرابی یک ارزش ملی محسوب می‌شود، بطوریکه عدم کنترل این نوع خرابی علاوه بر مسائل ایمنی، فرسایش بیشتر وسریع‌تر راه‌ها رانیز به دنبال دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز