خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری گیلان خبر داد:

برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های زنان مناطق ساحلی کشور

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۵۹۵

نمایشگاه به صورت همزمان در هفت استان کشور برگزار می شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان گفت: گیلان تا پایان سال جاری میزبان نمایشگاه توانمندی‌های زنان مناطق ساحلی کشور می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، ساحره میرسیدی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های زنان مناطق ساحلی کشور اظهار کرد: این میزبانی روز گذشته به ما ابلاغ شده و قرار است نمایشگاه به صورت همزمان در هفت استان کشور برگزار شود.

وی با اشاره به گزارش مجمع جهانی اقتصاد در زمینه شکاف جنسیتی در بررسی وضعیت نابرابری بین زنان و مردان در ۱۴۲ کشور جهان، تصریح کرد: این گزارش بر اساس چهار شاخص مشارکت و فرصت‌های اقتصادی، دستاوردهای آموزشی، بهداشت و طول عمر و توانمندسازی سیاسی اعلام شده است.

این مسئول، نمره ایران در شاخص شکاف جنسیتی در رده‌بندی جهانی را در رتبه ۱۳۷ عنوان کرد و ادامه داد: ایران به لحاظ شاخص بهداشت زنان در بین ۱۴۲ کشور در مقام ۸۹ جهان و از نظر شاخص آموزش زنان در رتبه ۱۰۴ قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان درباره شاخص توانمندسازی سیاسی زنان ایران در بین ۱۴۲ کشور، اذعان کرد: زنان ایرانی به لحاظ شاخص توانمندسازی سیاسی در بین ۱۴۲ کشور جهان در رتبه ۱۰۵ جهان قرار دارند و تنها سه درصد از کرسی‌های مجلس در ایران در اختیار زنان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز