خبرگزاری کار ایران

بهمن ماه امسال راه اندازی می‌شود؛

نخستین ایستگاه پمپاژ تصفیه فاضلاب در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۱۶۳

همکاری بین شورای شهر رشت و آب و فاضلاب استان، موجب تسریع احیای این رودخانه‌ها خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان از راه اندازی نخستین ایستگاه پمپاژ تصفیه فاضلاب استان در بهمن ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، کاظم لطفی در نشست هم اندیشی شورای شهر رشت و این شرکت در محل تصفیه خانه روستای فخب، از تصفیه ۳۰-۴۰ درصدی فاضلاب ورودی به رودخانه‌های زرجوب و گوهررود شهرستان رشت خبر داد و گفت: در همین راستا؛ در بهمن ماه یک ایستگاه پمپاژ تصفیه فاضلاب و دو ایستگاه پمپاژ تصفیه فاضلاب در هفته دولت سال آینده وارد مدار می‌شوند.

وی افزود: در زمان حاضر، ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه فاضلاب ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بهره برداری از آن ۴۰۰ لیتر از فاضلاب توسط این ایستگاه، تصفیه می‌شود.

وی با اشاره به تعامل بین شرکت آب و فاضلاب استان با شورای شهر رشت افزود: همکاری بین شورای شهر رشت و آب و فاضلاب استان موجب تسریع احیای این رودخانه‌ها خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداثهشت تا ۱۰ تصفیه خانه فاضلاب محلی در بستر رودخانه‌ها دیده شده است، تصریح کرد: طی پنج سال آینده فاضلاب از رودخانه‌های این شهر جمع آوری می‌شود.

لطفی تصریح کرد: علاوه بر این ۳۰۰ میلیارد تومان، برای جمع کردن فاضلاب از منازل ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز نیاز داریم.

وی با اشاره به انتظارات مردم از شرکت آب و فاضلاب گیلان اظهار کرد: اولویت نخست ما اینکه فاضلاب در خیابان‌ها و رودخانه‌ها جاری نشود؛ ضمن آنکه باید آب سطحی را از در منازل از فاضلاب جدا کنیم.

وی میزان هزینه شده برای احداثفاضلاب رشت را تاکنون، ۱۲۶میلیارد تومان عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز